fbpx

אחרי ש- META חצתה שיא חדש מה צופה לה העתיד

מטא חזרה מהמתים לפני שנתיים, החברה שמפעילה פלטפורמות פופולריות כמו Facebook, Instagram, WhatsApp ו-Threads, הרחיבה את פעילותה לתחומי הבינה המלאכותית (AI) והמציאות המרובדת (AR), מה שהפך אותה לשחקנית משמעותית בעיצוב עתיד הטכנולוגיה.

ביצועי המניה והערכת שווי

מניית META חוותה עלייה משמעותית של 88% ב-12 החודשים האחרונים, עם עלייה של 63% מתחילת שנת 2024. ביצועים אלו עולים על ביצועי מדד S&P 500 באופן משמעותי. עם זאת, הערכות שווי נוכחיות מצביעות על כך שהמניה נסחרת ביחסי מכפיל גבוהים יחסית לממוצעים ההיסטוריים שלה, מה שמעלה שאלות לגבי פוטנציאל העלייה העתידי.

ניתוח של תזרים המזומנים העתידי שעשינו מצביע על כך ששווי השוק הנוכחי של META קרוב מאוד לשווי ההוגן של העסק, עם פרמיה קלה מעל השווי ההוגן. זה מרמז על כך שרוב הפוטנציאל החיובי של החברה כבר מגולם במחיר המניה הנוכחי.

ביצועים פיננסיים

Meta הציגה תוצאות חזקות ברבעון השני של 2024:

  • הכנסות: עלייה של 22.1% לעומת השנה הקודמת
  • רווח למניה (EPS) מתואם: עלייה מ-$2.98 ל-$5.16
  • שיעור הרווח התפעולי: שיפור מ-29.9% ל-38.1% על בסיס שנתי
  • תזרים מזומנים חופשי (FCF): $6.8 מיליארד

החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים בסך $58 מיליארד ומצב נטו של $20 מיליארד במזומן, מצב מצוין להיות בו זה בטוח.

השקעות בחדשנות ו-AI

Meta ממשיכה להשקיע באופן אגרסיבי במחקר ופיתוח, עם הכפלת ההוצאות על R&D בחמש השנים האחרונות. התשואה על ההון המושקע (ROIC) חזרה לרמות מרשימות של מעל 30%, מה שמצביע על יעילות גבוהה בהשקעות החברה, וזה על אף כמעט 50 מיליארד דולר שנשרפו על תחום המטאורס הגולמי.

החברה מובילה בתחום הבינה המלאכותית עם מודל ה-Llama שלה, שזכה לאחרונה לעדכון ל-Llama 3.2. המודל הפתוח הזה הורד כבר 400 מיליון פעמים, מה שממצב את Meta כשחקנית מרכזית בקהילת ה-AI העולמית.

בנוסף, עוזר ה-AI של Meta משמש כמעט 500 מיליון משתמשים חודשיים, והוא משולב בכל הפלטפורמות של החברה. שילוב ה-AI שיפר את ביצועי הפרסום, עם עלייה של 11% בשיעורי הקליקים ו-7.6% בהמרות, מה שמחזק את החפיר שלה כמקום הטוב ביותר לפרסום של חברות ועסקים מכל הגדלים.

Reality Labs והעתיד של מחשוב

החברה משקיעה מיליארדי דולרים(כבר כתבתי 50 כן, זה מספר מטורף) בפיתוח חומרה למציאות מרובדת (AR) דרך חטיבת Reality Labs. למרות שהשקעות אלו נתפסו לעיתים כנטל על הרווחיות, הדגמות אחרונות של משקפי Orion מצביעות על התקדמות משמעותית בתחום זה.

פיתוחים אלו עשויים לשנות את אופן האינטראקציה שלנו עם טכנולוגיה, ויש הרואים בהם פוטנציאל להפוך למוצר הבא ששווה לסמארטפון בחשיבותו ונפוצותו.

תחזיות ואתגרים

פרסומי האנליסטים הזרים מדברים על המשך צמיחה חזקה:

  • תחזית הכנסות לרבעון השלישי של 2024: עלייה של 17.6% לעומת השנה הקודמת
  • תחזית EPS מתואם: עלייה מ-$4.39 ל-$5.28
  • צפי ל-EBIT של כ-$95 מיליארד עד 2027

עם זאת, ישנם מספר אתגרים ונקודות לתשומת לב:

  1. המניה נראית במצב של קניית יתר (overbought) עם מדד RSI קרוב ל-76, מה שעלול להוביל לתיקון בטווח הקצר.
  2. מגמות עונתיות מצביעות על כך שספטמבר הוא בדרך כלל החודש החלש ביותר למניית META, אם כי שאר חודשי השנה נוטים להיות חיוביים יותר.
  3. מכירות פנימיות (insider selling) ללא רכישות בשנה האחרונה עלולות להצביע על כך שבעלי עניין רואים את מחיר המניה הנוכחי כאטרקטיבי למכירה.

סיכום ומבט לעתיד

Meta מציגה יסודות חזקים עם צמיחה מרשימה בהכנסות, שיפור ברווחיות והשקעות משמעותיות בטכנולוגיות עתידיות. החברה ממוצבת היטב בתחומי ה-AI והמציאות המרובדת, עם פוטנציאל להמשך הובלה בתעשיית הטכנולוגיה.

עם זאת, ההערכה הנוכחית של המניה מעלה שאלות לגבי פוטנציאל העלייה בטווח הקצר. המניה נסחרת קרוב לשווי ההוגן שלה, ומדדים טכניים מצביעים על אפשרות לתיקון זמני.

למשקיעים לטווח ארוך, Meta עדיין מציעה שילוב נדיר של חדשנות וביצועים פיננסיים חזקים, וחייב להוסיף שזו חברה שאני אישית מאוד אוהב כי העסק שלי נשען עליה במידה רבה(על אף שלא מחזיק כיום). הצלחת החברה בתחום ה-AI והתקדמותה בפיתוח טכנולוגיות AR עשויות להוביל לצמיחה משמעותית בשנים הקרובות.

ככה שבעוד שהפוטנציאל ארוך הטווח של Meta נראה מבטיח, זהירות מסוימת עשויה להיות מוצדקת בטווח הקצר עד הבינוני.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!