מה עושים עם נייר שעלה 265% בשנה?
ברור לי שקשה בבטן להמשיך ולהחזיק את המניה של איילון ביטוח. , המניה עלתה 106% מתחילת השנה ו-265% ב-12 חודשים, עד לשווי שוק של 4.8 מיליארד שקל. רק שתזכרו שאלו סתם מספרים ומה שמשנה זה תוצאות עסקיות של החברה.
איילון, בניהול שרון רייך ובשליטת ווישור גלובלטק, היא חברת ביטוח קלאסית – רכב, דירה, עסקים, בריאות וחיים. וגם יש את פעילות הפיננסים שכרגע מצומצמת וכוללת ביטוחי מנסלים ופוליסות חסכון.
הרווח הכולל ברבעון הסתכם ב-81.5 מיליון שקל, קפיצה של 44% לעומת 56.7 מיליון אשתקד. הרווח מפעילות הליבה זינק ל-122.9 מיליון שקל, גידול עצום. שימו לב שזה אומר שהפעילות של שוק ההון בכלל היתה הפסדית הרבעון ודווקא הביטוחית היתה מוצלחת. זה אמור להרגיע את כל מי שחושש מהמחזוריות של התחום היבטוחי.
נתון חשוב הוא התשואה על ההון של 21% ברבעון. ההון העצמי גדל ל-1.6 מיליארד שקל לעומת 1.52 מיליארד בסוף 2025, ולצד זה החברה הכריזה על דיבידנד של 30 מיליון שקל.
בתחום הביטוח הכללי, גדל היקף הפרמיות ברבעון הראשון לכ-1.185 מיליארד שקל, מתוכם כ-347.8 מיליון שקל המיוחסים לפעילות ווישור ביטוח, לעומת סך של כ-1.167 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתוכם כ-226.7 מיליון שקל המיוחסים לפעילות ווישור ביטוח.
הגידול בפעילות ווישור נבע מעליה בנתח הזכייה במכרז עובדי המדינה ומגידול בפרמיה מפעילות מול מבוטחים פרטיים.
בתחום ביטוחי הבריאות, גדל היקף הפרמיות ברבעון הראשון בכ-15.7% לכ-203.0 מיליון שקל, לעומת כ-175.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע בעיקר מעלייה בהיקף המכירות של פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות, פוליסות עובדים זרים ופוליסות תאונות אישיות.
בתחום ביטוח החיים, היקף הפרמיות קטן ברבעון הראשון בכ-2.1% לכ-166.2 מיליון שקל, לעומת כ-169.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מה שמעניין במיוחד זו זרימת הכסף. התקבולים מחוזי השקעה זינקו ל-1.33 מיליארד שקל – לעומת 129.6 מיליון בלבד אשתקד שזה אומר שהציבור מזרים כסף למוצרי החיסכון של איילון בקצב מטורף, על רקע ביצועי השקעות חזקים של אגף ההשקעות של תמיר הרשקוביץ.
וזה מתחבר ישר למנוע הצמיחה הבא. במרץ קיבלה איילון רישיון לניהול קופות גמל. למה זה מעניין? כי איילון מנהלת כבר 16.7 מיליארד שקל נכסים, עלייה של 25% בשנה, והגמל יכול להגדיל את בסיס הנכסים ולפתוח דלת לתחום חדש. רייך אמר בדיוק את זה: "השלמנו מהלך אסטרטגי חשוב עם קבלת הרישיון לניהול קופות גמל… אנו עדים לקצב מואץ של הפקדות בפוליסות ההשקעה שלנו."
חשוב להגיד שהמניה כבר לא זולה. קנינו אותה לפני שנה וחצי ובזמן הזה היא עלתה לשווי שהרבה יותר מגלם את התוצאות. ועדיין אני חושב שזו החזקה טובה ואיכותית.
השורה התחתונה היא שזו חברה איכותית שממשיכה להפיק 21% תשואה על ההון, דיבידנד של 30 מיליון, כניסה לת"א 90 ומנוע צמיחה חדש בגמל. תאמינו לי שאני מבין שקשה להחזיק נייר אחרי ראלי כזה – אבל הליבה עובדת, ואני מאמין שהכי חשוב לנהל את הסיכונים נכון
גילוי נאות : שירותי ייעוץ ההשקעות ניתנים על ידי יועץ ההשקעות דניאל בן אוליאל באמצעות עמוד ייעודי באתר של האתר https://nminews.co.il/__ __במסגרת של פלטפורמת מסחר חברתית ייעודית למעקב אחר מסחר של נעקבים (להלן: "היועץ", "העמוד" ו-"הנעקב", לפי העניין). קביעת רמת הסיכון, מדיניות ההשקעות וההצטרפות לשירות נעשים באופן מקוון ללא אינטראקציה והתנהלות מול היועץ, למעט במקרי קיצון אשר מעורבות היועץ נדרשת ו/או לבקשת הלקוח. העמוד וביצועי הנעקב מחליפים לפיכך את המפגש הפיזי והאישי עם היועץ על כל המשתמע מכך. אין לראות באמור בעמוד ו/או בביצועי הנעקב התחייבות להשגת תשואה כלשהי. אין התחייבות כי המסחר שיבוצע, תוך התבססות על ביצועי הנעקב, יהיה רווחי וישיג תשואה מינימאלית כלשהי, אם בכלל. כמו כן, אין התחייבות למניעת הפסדים של הלקוח וביצועי העבר לא מהווים אינדיקציה לביצועי העתיד. כל לקוח אשר עושה שימוש במידע זה עושה זאת על דעתו בלבד והוא נושא באחריות בגין כך. על הכנסות הלקוח מהשירות האמור עשויים לחול מס ותשלומי מס אשר מחובת הלקוח לשלמם במועד בהתאם לייעוץ מס שיקבל וכי אין לעמוד/ ליועץ חובת ניכוי מס במקור. מובהר בזאת, כי אם יתגלה כי נעקב ביצע עסקה בניגוד עניינים, תופסק לאלתר פעילותו בעמוד והודעה מתאימה תימסר לעוקבים אחריו.