אפולו סקירת דוח רבעון 1 ועדכוני החברה(סימבול APO)

הדוח של אפולו היה די רגיל אז הסקירה היא אחרי 2 רכישות שכבר ביצעו. החברה היא אחת מענקיות ניהול הנכסים האלטרנטיביים בעולם, עם AUM שחצה את טריליון הדולר, מתוכם כ-80% בקרדיט. השווי שוק היום עומד על 74 מיליארד דולר – וזה אחרי ירידה של כ-30% מהשיא של סוף 2024 בגלל מה שקרה עם Blue Owl שהלחיץ את כל הסקטור

אז בואו נדבר על מה שקרה ברבעון, ולמה השוק עדיין לא מרים אותה מחדש

המספרים – רבעון חזק מאוד

  • ה FRE של 728 מיליון דולר, עלייה של 30% YoY – שיא כל הזמנים. מרווח FRE של 58%.
  • ה SRE של 719 מיליון דולר. בנטרול הפסד חד-פעמי בATLAS והמרווח נשאר ביעד
  • הרווח המתואם של 1.2 מיליארד דולר, 1.94 דולר למניה – הכה את הקונצנזוס ב-0.06 דולר.
  • ה AUM גדל ב-31% שנה על שנה.
  • מבנה הון של 115 מיליארד דולר (50 אורגני + 65 רכישת PIC על ידי Athora).
  • העלאת דיבידנד ל-2.25 דולר שנתי (+10% YoY).

סך הכל הדוח מעולה

אז למה המניה מדשדשת 18 חודשים?

שתי סיבות עיקריות שעליהן השוק לא מצליח להתגבר:

1. בלבול בין Private Credit ל-Leveraged Lending. התקשורת קיבעה את כל סקטור הקרדיט הפרטי ל-"שוק ההלוואות הממונפות" של 2 טריליון דולר, אבל רוואן המנכל הזכיר ששוק הקרדיט הפרטי בדירוג השקעה הוא 38 טריליון דולר. החשיפה של Apollo ל-software היא פחות מ-2%, ושל Athene בכלל 0.1%. החברה בחשיפה נמוכה לנכסים מסוכנים והשוק מתמחר אותם כאילו באמצע levered lending.

2. חשד למודל ה-Athene. השוק חושש מ"חברות ביטוח בבעלות PE", מברמודה, מקיימן, ומקפיטל ארביטראז'. רוואן הקדיש חצי משיחת המשקיעים להראות שאצלם זה לא ככה: 95% fixed income, 90% IG, ללא Cayman, ללא collateral loans, עם 35 מיליארד דולר הון עצמי (השני בגודלו בענף).

הכרזה דרמטית בשיחה: עד סוף השנה, 100% מתיק האשראי של Apollo יקבל תמחור יומי עד 9:30 בבוקר. רוואן בעצם אומר "אנחנו נעלים את ה-opacity premium ונכריח את התעשייה להתיישר". זו מהפכה שאמורה להוריד את פרמיית הסיכון הנתפסת על האשראי הפרטי לאורך זמן כי אין שיערוך נכסים בדיליי אלא בוקר מדי יום.

אפילו בתחזית הם אשררו צמיחה:

  • 20%+ צמיחה ב-FRE
  • 10% צמיחה ב-SRE (בהנחת תשואה של 11% מאלטרנטיביים)
  • רוואן ציין שהוא "אופטימי מאוד" לרבעון השני, וצופה שיכול להתקרב לשיא של 97 מיליארד דולר שווי שוק.

באמצע מאי הוכרזו שתי עסקאות שמדגימות את מנוע ה-origination: רכישת Emerald + Questex ב-1.5 מיליארד דולר ליצירת פלטפורמת אירועים B2B, ורכישת רוב ב-Noble Environmental – תשתיות פסולת ואנרגיה ירוקה. בדיוק סוגי הנכסים הארגוניים ארוכי טווח שאתנה צריכה.

השורה התחתונה

Apollo נסחרת היום ב 25 מכפיל FRE אחרי מס – נראה גבוה , אבל לחברה שצומחת FRE ב-20%+, עם תשואה על ההון של 30% – זה לא יקר.

בעיני, המניה מעניינת כי השוק מעניש אותה על מורכבות במקום על איכות. הסיכון הגדול הוא רגולציה (NAIC, PRA, ברמודה) שתצמצם את הארביטראז' של ההון בביטוח. אבל אם רוואן צודק וזה דווקא יחזק את Apollo שכבר עומדת בסטנדרטים


גילוי נאות : שירותי ייעוץ ההשקעות ניתנים על ידי יועץ ההשקעות דניאל בן אוליאל באמצעות עמוד ייעודי באתר של האתר https://nminews.co.il/__ __במסגרת של פלטפורמת מסחר חברתית ייעודית למעקב אחר מסחר של נעקבים (להלן: "היועץ", "העמוד" ו-"הנעקב", לפי העניין). קביעת רמת הסיכון, מדיניות ההשקעות וההצטרפות לשירות נעשים באופן מקוון ללא אינטראקציה והתנהלות מול היועץ, למעט במקרי קיצון אשר מעורבות היועץ נדרשת ו/או לבקשת הלקוח. העמוד וביצועי הנעקב מחליפים לפיכך את המפגש הפיזי והאישי עם היועץ על כל המשתמע מכך. אין לראות באמור בעמוד ו/או בביצועי הנעקב התחייבות להשגת תשואה כלשהי. אין התחייבות כי המסחר שיבוצע, תוך התבססות על ביצועי הנעקב, יהיה רווחי וישיג תשואה מינימאלית כלשהי, אם בכלל. כמו כן, אין התחייבות למניעת הפסדים של הלקוח וביצועי העבר לא מהווים אינדיקציה לביצועי העתיד. כל לקוח אשר עושה שימוש במידע זה עושה זאת על דעתו בלבד והוא נושא באחריות בגין כך. על הכנסות הלקוח מהשירות האמור עשויים לחול מס ותשלומי מס אשר מחובת הלקוח לשלמם במועד בהתאם לייעוץ מס שיקבל וכי אין לעמוד/ ליועץ חובת ניכוי מס במקור. מובהר בזאת, כי אם יתגלה כי נעקב ביצע עסקה בניגוד עניינים, תופסק לאלתר פעילותו בעמוד והודעה מתאימה תימסר לעוקבים אחריו.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!