בלדי דוח רבעון 1 לשנת 2026

בלדי היא קניה יחסית חדשה בתיק שעבדה מצוין. חברת בשר ומזון בת יותר ממאה שנה, שעברה מאטליז משפחתי בשוק הכרמל לחברה ציבורית בבורסה.

התוצאות הכספיות. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-411 מיליון ש"ח, עלייה של כ-4% מול 395 מיליון אשתקד. צמיחה לא דרמטית בשורה העליונה – אבל הרווחיות פצצה. הרווח התפעולי קפץ כ-55% ל-64 מיליון ש"ח, הרווח הנקי עלה כ-41% ל-43 מיליון ש"ח, וה-EBITDA זינק כ-48% ל-69 מיליון ש"ח.

הרווח הגולמי טיפס ל-23% מההכנסות לעומת 20% אשתקד. השיעור התפעולי עבר מ-10.4% ל-15.5%, ושיעור ה-EBITDA מ-11.9% ל-16.9%. קצת מזכיר את מה שעבד לשופרסל רק שבלדי כן מוצחת פשוט לא כמו הרווחיות שלה. בלט במיוחד תחום המפעלים שצמח כ-31.5%. גם השקל שהתחזק כ-30% מול הדולר היטיב עם חברה שמייבאת חומרי גלם בדולרים ומוכרת בשקלים.

בקופה כ-39.5 מיליון ש"ח. בצד החוב – אג"ח (סדרה 1) של כ-305 מיליון ש"ח בספרים, אבל האשראי הבנקאי כמעט אופס לחלוטין (כ-4.8 מיליון בלבד) ככה שהחוב נטו זניח.
בשווי שוק של כ-2.8 מיליארד ש"ח, בלדי נסחרת במכפילים שעל בסיס הרבעון האחרון, שבו נרשם רווח נקי של כ-43 מיליון ש"ח, הקצב השנתי המשתמע מתקרב ל-170 מיליון ש"ח וזה מוריד את המכפיל לכיוון 16-17, שזה בלי צמיחה כן? ככה שהגיוני לראות מכפיל נמוך יותר.

בלדי מנהלת מאבק משפטי וריכוזי מול הרבנות הראשית ומשרד החקלאות כדי לאשר ייבוא בשר עוף כשר מהמפעל שלה בברזיל, ובפברואר 2026 כבר התקבל אישור משרד החקלאות להכללת המפעל ברשימת המפעלים המורשים. במקביל, אישר הדירקטוריון התקשרות והעמדת הלוואה להרחבת פעילות הייצור בדרום אמריקה. המשמעות: אם השער הזה ייפתח באמת, נכנס לבלדי קו מוצרים חדש לגמרי שלא תורם כמעט כלום היום וזה כבר מנוע צמיחה נוסף.

מה שבלט. המעבר מצמיחת הכנסות צנועה לקפיצת רווחיות חדה – ברמה שאתמול בערב כשפתחתי את הדוח הייתי קצת בהלם לטובה. ובמקביל, החברה אישרה חלוקת דיבידנד של 10 מיליון ש"ח.

יש כאן דינמיקה טובה בדוח. ביקושים קשיחים בשוק המזון, מנוע צמיחה בתחום המפעלים, ופוטנציאל בייצוא הכשר מברזיל אם יאושר סופית. השורה התחתונה – רבעון איכותי, עם קפיצת רווחיות שמרשימה הרבה יותר מצמיחת ההכנסות עצמה.


גילוי נאות : שירותי ייעוץ ההשקעות ניתנים על ידי יועץ ההשקעות דניאל בן אוליאל באמצעות עמוד ייעודי באתר של האתר https://nminews.co.il/__ __במסגרת של פלטפורמת מסחר חברתית ייעודית למעקב אחר מסחר של נעקבים (להלן: "היועץ", "העמוד" ו-"הנעקב", לפי העניין). קביעת רמת הסיכון, מדיניות ההשקעות וההצטרפות לשירות נעשים באופן מקוון ללא אינטראקציה והתנהלות מול היועץ, למעט במקרי קיצון אשר מעורבות היועץ נדרשת ו/או לבקשת הלקוח. העמוד וביצועי הנעקב מחליפים לפיכך את המפגש הפיזי והאישי עם היועץ על כל המשתמע מכך. אין לראות באמור בעמוד ו/או בביצועי הנעקב התחייבות להשגת תשואה כלשהי. אין התחייבות כי המסחר שיבוצע, תוך התבססות על ביצועי הנעקב, יהיה רווחי וישיג תשואה מינימאלית כלשהי, אם בכלל. כמו כן, אין התחייבות למניעת הפסדים של הלקוח וביצועי העבר לא מהווים אינדיקציה לביצועי העתיד. כל לקוח אשר עושה שימוש במידע זה עושה זאת על דעתו בלבד והוא נושא באחריות בגין כך. על הכנסות הלקוח מהשירות האמור עשויים לחול מס ותשלומי מס אשר מחובת הלקוח לשלמם במועד בהתאם לייעוץ מס שיקבל וכי אין לעמוד/ ליועץ חובת ניכוי מס במקור. מובהר בזאת, כי אם יתגלה כי נעקב ביצע עסקה בניגוד עניינים, תופסק לאלתר פעילותו בעמוד והודעה מתאימה תימסר לעוקבים אחריו.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!