fbpx

קניה חדשה לתיק

נקנתה לתיק מניית Alarum סימבול ALAR

נקנתה לתיק מניית חברת התוכנה הדואלית אלארום בשער 25$. מי שעוקב מדובר על "מניית השנה" שעלתה נכון לאתמול מתחילת השנה 256%. הסיבה לקניה היא כי אני במעקב זמן מה אחרי תנועת המניה והירידות החדות האלה בלי סיבה זה משהו שקורה בה אחת לחודשיים. אתמול כשזה קרה מיד עשיתי בדיקות עם כמה משקיעים שמחזיקים בה תקופה וניווכחתי כי הירידה בהתאם להסטוריה שלה, תיקון ומימושים וללא הודעה משמעותית בחברה.

למה רק 2%? הנייר מאוד מאוד תנודתי, ובעיני גם בסיכון גבוה, ולכן בוחר חשיפה מאוד מוגבלת. יש לקחת בחשבון כי מדובר על סיכון גבוה. נייר שיודע ביום אחד לעשות תנועות של 30% לכל צד הוא לא נייר שמתאים לכל משקיע.

בואו נדבר על מה החברה עושה, בכל זאת אני במעקב כי בדקתי את מה שקורה שם עוד לפני כמה חודשים ומאז עוקב אדוק.

החברה מתמחה במתן שירותי פרוקסי IP וכלים לאיסוף נתונים עבור חברות. הפתרונות של אלארום מאפשרים לחברות לגשת לאתרי אינטרנט באופן אנונימי ולאסוף מהם מידע חיוני.

נכון לרבעון הראשון של 2024, 96% מההכנסות של אלארום מגיעות מNetNut, יחידת פתרונות איסוף הנתונים שלה לחברות. ההנהלה הבהירה בראיון השבוע כי NetNut תהיה המיקוד היחיד של החברה מכאן והלאה. NetNut מציעה שירותי פרוקסי IP וכלים לאיסוף נתונים המסייעים לחברות לגשת לאתרים באופן אנונימי ו"לגרד" מהם מידע.

אלארום היא חברת תוכנה מבוססת שימוש הנהנית ממגמות הבינה המלאכותית (AI) והביג דאטה. בליבת כל AI נמצא הצורך באיסוף נתונים, ואלארום מסייעת לעסקים לאסוף מידע קריטי הנחוץ לניתוחים עסקיים, מעקב אחר מתחרים ועוד.

למרות זינוק אדיר של 1500% במחיר המניה ב-52 השבועות האחרונים, אלארום נסחרת במכפיל רווח עתידי של 18 (לפי האומדנים), למרות הצפי לצמיחה של 90% בהכנסות NetNut בשנה הבאה. זהו מכפיל זול מאוד עבור חברת SaaS עם מסלול צמיחה ארוך. בהשוואה, מניות SaaS גדולות אחרות הקשורות לביג דאטה ו-AI כמו MongoDB ו-Snowflake נסחרות ב-10-20 מכפיל מכירות (לא רווח), למרות העדר רווחיות ה-GAAP וצמיחה צפויה של 30%-40% בלבד בהכנסות.

NetNut מסייעת לחברות לאסוף מידע מדויק ולהימנע מחסימה באתרים, באמצעות הסוואת כתובת ה-IP. ללא פתרונות פרוקסי IP, חברות נמצאות בסיכון לאסוף מידע מטעה או שגוי. אתרי אינטרנט כמו אתרי נסיעות עשויים להציג מידע שונה בהתאם ל-IP, מיקום ופרמטרים דמוגרפיים של המשתמש. הסוואת ה-IP חשובה כדי לקבל מידע אמין. בהסתכלות על הפרמטרים הפונדמנטליים והפוטנציאל העתידי, נראה שזוהי רק ההתחלה והפוטנציאל עדיין קיים. חלק ניכר מהזינוק נבע מיציאת אלארום מעסקי אבטחת הסייבר והגישה לאינטרנט הצרכני וצמצומם. שניהם היו הפסדיים והסתירו את הביצועים החזקים של NetNut הצומחת במהירות. ע"י סגירת עסקים אלו, אלארום יכולה להציג בבירור את החוזקות הברורות של NetNut בדוחות הכספיים המאוחדים, מה שאמור להוביל לגילוי המניה ע"י משקיעים ולהערכה מחדש.

בתוצאות הרבעון הראשון של 2024, אלארום הפגינה חוזקה מתמשכת. NetNut צמחה ב-139% לעומת אשתקד, שיעור הרווח הגולמי עלה ל-78%, והרווח הנקי גדל ל-1.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 0.7 מיליון אשתקד. הרווח הנקי Non-IFRS היה 2.8 מיליון דולר לעומת הפסד של 0.1 מיליון דולר אשתקד. יחס השימור נטו מבוסס דולר (DBNRR) של 1.66 מעיד על נאמנות לקוחות ושימור גבוהים.

מאזן המזומנים של אלארום גדל ל-15.1 מיליון דולר לעומת 10.9 מיליון בדצמבר 2023. ה-EBITDA המתואם, אינדיקציה טובה לתזרים המזומנים התפעולי, הסתכם ב-3.2 מיליון דולר.

היבט שלילי אחד בתוצאות היה חוסר ודאות לגבי אימוץ מוצרים חדשים כמו Website Unblocker ו-AI Data Collector שעדיין בשלבים מוקדמים. יש לעקוב אחר ההתפתחויות בתוצאות הרבעון השני.

שוק איסוף הנתונים והתיוג צפוי לצמוח בקצב שנתי של 29% בין 2023 ל-2030, מ-2.2 מיליארד דולר ל-17 מיליארד דולר, בהובלת מגמת ה-AI. כמעט לכל הסקטורים יש צורך באיסוף נתונים, כך שלקוחות NetNut מגיעים ממגוון תחומים, מה שמפחית את הסיכון הנובע מחולשה בסקטור מסוים. גם שוק פרוקסי ה-IP למגורים צפוי לצמוח בקצב שנתי של 11.5% בין 2024 ל-2029.

עם זאת, NetNut פועלת בשוק תחרותי מול חברות כמו Bright Data הישראלית, Oxylabs ו-Smartproxy. לפי סקירה מעמיקה של Proxyway, שלושתן קיבלו דירוג גבוה יותר מ-NetNut. למרות שאנו מעדיפים להשקיע במובילות השוק, במקרה הזה המתחרות הקרובות של NetNut הן כולן חברות פרטיות. אנו חושבים שהביקוש לפרוקסי וכלי איסוף נתונים צומח מספיק מהר כדי שכל השחקנים יהיו מנצחים, אך NetNut עלולה לאבד נתח שוק אם לא תצליח לבצע כמו מתחרותיה.

בנוסף, ישנו סיכון משפטי. Meta (פייסבוק) ו-X (לשעבר טוויטר) תבעו את Bright Data בארה"ב בטענה שפעילות איסוף הנתונים שלהן מפרה את תנאי השימוש. אם כי התביעות נדחו מכיוון שהמידע שנאסף היה ציבורי, עדיין לא ברור אם Meta או X יכלו לתבוע בהצלחה בתחומי שיפוט אחרים כמו האיחוד האירופי. ניצחון שם יצמצם את השוק הפוטנציאלי הכולל עבור NetNut.

לבסוף, אלארום חשופה לסיכונים הנובעים מהיותה חברה ישראלית. תקני החשבונאות בישראל שונים מהתקנים האמריקאים והרגולציה עשויה להיות פחות נוקשה. בנוסף, קריאת עובדי מפתח של נטנוט למילואים יכולה להוביל לשיבושים תפעוליים. כחברה ישראלית, אלארום עלולה להיות מוחרמת ע"י קבוצות משקיעים מסוימות.

למרות סטטוס המיקרו-קאפ של אלארום, התחרות הקשה, הסיכונים המשפטיים והזינוק פי 15 במחיר המניה בשנה החולפת, אנו חושבים שהמניה נסחרת בזול יחסית לצמיחתה הנוכחית ולמסלול הארוך שלפניה. אלארום צומחת ב-90% ונסחרת במכפיל רווח עתידי של 18 בלבד. המשך התוצאות החזקות צפוי למשוך בסיס משקיעים גדול יותר, וצפויה הערכה מחדש של מחיר המניה.

לכן החלטנו על פוזיציה קטנה בתיק

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.