fbpx

איך להתמיד ברעיון השקעה שלכם?

לפני כשנה וחצי, בתחילת שנת 23, בערוץ של בורסה 360 עשו מן תחרות בחירת מניות לאותה השנה כדי לבחון איזו מניה תפיק את התשואה הגבוהה ביותר.

באותה השנה בחרתי את מניית "קואליטאו" שעלתה עד סוף השנה 150% ובזה ניצחתי את התחרות. באמצעות מניה שהיתה בשווי שוק של מתחת ל 500 מיליון ש"ח, עם פעילות בסין ושכמעט אף אחד לא הכיר(אגב הייתי כל כך בטוח בתיזה בזמנו שזה הנייר הראשון שפרסמתי בכתבות שלי באתר YNET).

לפני זמן מה השתתפתי במפגש עם כמה חברה שוק ההון, מבריקים, באמת אנשי השקעות מהשורה הראשונה וחכמים ברמות שאני רק יכול להתרשם מזה.

כל אחד שם הציג מניה ואני הצגתי נייר(שלא אציין כי עדיין מחזיק בו) שלדעתי יש לו 100% לתת בזמן קצר.
עכשיו תבינו, כשאתה מחזיק בנייר שזו דעתך עליו כל מה שעובר לך בראש זה "איך אחרים לא רואים את מה שאני רואה" ואתה לא מבין איך המניה מדשדשת במקום לעוף לירח.

אז הצגתי את התיזה ואותם מנהלי השקעות נראה שפחות התחברו לנייר מסיבות כאלו ואחרות של בחינת השקעה.

העניין הוא, שכשהם הציגו לי את ההתנגדויות, אלו היו הכל משתנים שהכרתי וכבר לקחתי אותם בחשבון. שום דבר שם לא היה חדש בהתנגדויות, אלא הדברים הצפויים.

זה רק חיזק לי את תיזת ההשקעה. כי אם לאורך זמן לא ידעתי למה אחרים לא משקיעים, הפעם קיבלתי תשובה והבנתי שהסיבה היא ממש סבבה מבחינתי.

יצאתי מהפגישה ולמחרת כבר הגדלתי בנייר כי אמרתי לעצמי "אוקיי עכשיו אני אפילו יותר בטוח".

עבר זמן מה ואכן התיזה וההשקעה הוכיחו את עצמם ולדעתי הפיקו תשואה גבוהה יותר משאר רעיונות ההשקעה(המצוינים) שהוצגו באותו המפגש.

עכשיו האם זה נבע מזה שאני חכם גדול? ההפך, כנראה הייתי האדם הכי פחות חכם באותו המפגש.
האם זה נבע מזה שאני חרוץ? אולי, אבל בטוח היו שם לא פחות חרוצים ממני.

זה נבע מזה שהשוק הוא הרבה פעמים לא בהכרח יעיל ויש השקעות מצוינות שהמשקיעים מפספסים, מסיבות בסיסיות ביותר:
1. לא בוחנים את הסקטור
2. ממוקדים בניירות אחרים כרגע
3. לא יודעים איך לנתח את הנייר
4. ניכוו ממנו בעבר ומאז לא סופרים אותו
5. שיקולי מסחר בורסאיים

בשורה התחתונה, בהרבה מהמקרים שתהיה לכם תיזה חזקה על פוזיציה מוצלחת, עדיף לנטרל את הרעשים, ללכת עם הניתוח שלכם, להשקיע זמן בעומק המחקר ולשאול את השאלות הנכונות. זה שאחרים פחות יאהבו את הנייר, לא אומר שההשקעה לא חכמה או מוצלחת

הון לנד – מכים את המדד
אין באמור המלצה לפעולה כזו או אחרת

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!