fbpx

טאואר סמיקונדקטור: צמיחה בעולם השבבים האנלוגיים

טאואר סמיקונדקטור, חברה ישראלית מובילה בתחום ייצור המעגלים המשולבים האנלוגיים, ממצבת את עצמה כשחקנית משמעותית בשוק הצומח של הטכנולוגיה המתקדמת. עם מגוון רחב של טכנולוגיות תהליך אנלוגיות מתקדמות, כולל SiGe BiCMOS, RF CMOS, חיישני תמונה CMOS, ניהול צריכת חשמל ויכולות MEMS, החברה משרתת מספר שווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה, ביניהם תעשיית הרכב, רפואה, תעשייה, צרכנות, תעופה וחלל וביטחון.

הביקוש הגובר לטכנולוגיות מתקדמות מהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור טאואר. המגזר המוביל של החברה, RF Mobile, מייצג כיום 37% מהכנסותיה, כשהוא נתמך בביקוש חזק לאימוץ טכנולוגיית 5G. במקביל, המגזר השני בגודלו, RF Infrastructure, המהווה 14% מההכנסות, נהנה מצמיחה מרשימה בתחומי תשתיות ה-AI, מרכזי נתונים ושווקי ה-datacom. עם ההתפתחות המהירה של תחום הבינה המלאכותית, צפוי כי מגזר זה יתרחב עוד יותר בשנים הקרובות.

הביקוש הגובר למוצרי החברה משתקף בניצול מלא של קיבולת הייצור במפעל Uozu של טאואר. כדי לענות על הביקוש העודף, החברה מתכננת להרחיב את פעילותה למפעל Agrate, צעד שעשוי להגדיל משמעותית את יכולות הייצור שלה ולתמוך בצמיחה עתידית.

תחזית צמיחה של 16.67% ברווח למניה הוגדרה ע"י האנליסטים לשנת 2025. תחזית זו מצביעה על אמון בהמשך הצמיחה והרווחיות של טאואר בטווח הבינוני.

מבחינת הערכת שווי, מכפיל הרווח של החברה עומד כיום על 9, נמוך משמעותית מהממוצע של חמש השנים האחרונות. נתון זה עשוי להצביע על מחיר נמוך בהשוואה הסטורית(לחובבי המכפילים)

בראייה ארוכת טווח, מומחים מעריכים כי טאואר עשויה להציג צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של כ-10% ברווח למניה ב-5.5 השנים הקרובות.

אחד מנקודות החוזק המשמעותיות של טאואר היא בסיס הלקוחות המגוון שלה, הכולל יותר מ-300 לקוחות ברחבי העולם. גיוון זה מספק לחברה פיזור סיכונים ופוטנציאל צמיחה משמעותי. בנוסף, הנוכחות הגלובלית של החברה, עם מפעלים בישראל, ארצות הברית, איטליה ויפן, מעניקה לה גמישות תפעולית וקיבולת ייצור משמעותית.

למרות התחרות החזקה בתעשייה והאופי המחזורי של שוק השבבים, טאואר ממשיכה להשקיע במחקר ופיתוח כדי לשמור על יתרונה התחרותי. התמקדות החברה בטכנולוגיות מתקדמות כמו 5G ו-AI ממצבת אותה היטב להמשך צמיחה בטווח הארוך.

עם זאת, חשוב לציין כי משקיעים צריכים לקחת בחשבון את התנודתיות הפוטנציאלית בתעשייה ואת התחרות החזקה מצד שחקנים גדולים יותר בשוק. למרות האתגרים, עם אסטרטגיה ממוקדת, בסיס לקוחות מגוון ונוכחות גלובלית, טאואר סמיקונדקטור נראית ממוצבת היטב להמשיך ולצמוח בשוק הדינמי של השבבים האנלוגיים.

בשיחת המשקיעים האחרונה בטאואר דיברו על הקשר לאנבידיה מה שהרים את מניית החברה משמעותית. על מה דובר שם?

בשביל הצד של ה-Networking של אנבידיה (כלומר ה-Ethernet של מלנוקס) היא צריכה Active copper cable.

איך נפשט את זה לשפה נורמלית? זה קצת מצחיק אבל לנו, מקריאה מהירה, זה נראה שמדובר בסוג של כבל מאריך שמחבר בין ה-Switches ה-Servers וציוד ה-Networking. ה-ACC נחשב לכבל יותר ארוך מה-DAC בגלל שיש לו שבב באמצע שמאפשר להעביר אותות.

הסייקל באנלוגי מגיע באיחור אבל הוא יגיע- וכעת מקבלים דחיפה משמעותית מ-AI שדוחף את טאוואר מעבר לקבוצה

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.