fbpx

כוח מגן: החברה הביטחונית שיכולה לשדרג את תיק המניות

חברת FMS הישראלית פועלת בתחום הביטחוני, אך במקום לייצר מוצרי התקפה, החברה מתמקדת בהגנה על חיי אדם וכלי רכב המלווים אותם. הכירו רעיון השקעה חדש: חברת פ.מ.ס מפעלי מיגון. ניתוח

FMS מפעלי מיגון בע"מ, שלאורך כתבה זו תיקרא "פמס", היא מובילה עולמית בפיתוח וייצור חומרי גלם למיגון בליסטי. החברה נמנית על סקטור הביטחוניות המובילות בישראל, היא שחקנית מרכזית בשוק המיגון העולמי והפעילות שלה היא מתקיימת בישראל ובארה"ב. מדובר על חברה ותיקה שקמה ב-1986 ועוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם המשמשים לייצור מגוון רחב של פתרונות מיגון בליסטי כמו אפודים קרמיים ויריעות מגן לרכבים, שהן מעין יריעות חד-כיווניות מחומרים מרוכבים ומסיבים סינתטיים מתקדמים. 

החברה נהנית מביקוש קשיח עם לקוחות יציבים בהם ממשלות, צבאות ומשטרות ברחבי העולם, הזקוקים לציוד שלה ברמה הבסיסית ביותר – החל ממיגון אישי כמו אפודים וקסדות, דרך מיגון רכבים קלים וכבדים, ועד מיגון כלי טיס וכלי שיט.

מאז תחילת מלחמת רוסיה אוקראינה היחסים הגיאו-פוליטיים הפכו לנפיצים, מה שכמובן פועל לטובת הסקטור הבטחוני, ופמס נהנית מן ההפקר. בשנת 2023 החברה קיבלה דחיפה בהכנסות וברווחיות עקב פתיחת מלחמת חרבות ברזל ודיווחה על הכנסות של 113.4 מיליון דולר ורווח תפעולי של 39.5 מיליון דולר, המשקפים שיפור ניכר לעומת השנים הקודמות. מדובר על גידול של כ-20% בהכנסות, לצד צמיחה של כ-31% ברווח התפעולי. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מעלייה משמעותית בהזמנות ממערכת הביטחון הישראלית ברקע המלחמה. שולי הרווח הגולמי של החברה השתפרו בשנה החולפת ל-42%, בהשוואה ל-40% ב-2022, כך שהחברה גם ידעה לגלגל עליות מחירים ללקוחות.

לאחרונה פורסם דוח הרבעון הראשון לשנת 2024 בו נמשכה מגמת הצמיחה של החברה עם זינוק של 33% בהכנסות שהגיעו ל-35.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-26.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-13.2 מיליון דולר, גידול של כ-60% לעומת הרבעון המקביל ב-2023. שיעור הרווחיות התפעולית המשיך להיות גבוה ועמד על 41% ברבעון.

אנחנו עמוק בתוך הרבעון השני ומלחמת חרבות ברזל עדיין בעיצומה, מבט קל החוצה מראה כי המציאות הביטחונית בעולם עדיין בכוננות גבוהה ויכולה להסלים: הפגנות ברחבי הקמפוסים בארה"ב וברחובות אירופה, ומבט קצר למזרח מראה התחממות בגזרה המדוברת מזה שנים סין וטאיוואן. בסוף השורה התחתונה היא שכולם זקוקים לציוד מיגון.

מכל אלו ניתן להסיק כי הסקטור הביטחוני צפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות. על רקע הסכסוכים הגיאופוליטיים, איומי הטרור והצורך של מדינות להגן על אזרחיהן ועל תשתיותיהן האסטרטגיות. על פי הערכות, ההוצאה העולמית בתחום הביטחוני צפויה להגיע לכ-2.3 טריליון דולר בשנת 2024, עלייה של כ-3% לעומת שנת 2023. בהתאם, מעריכים בחברה כי הביקוש למוצרי מיגון מתקדמים יגדל בכ-5% בשנת 2024, ויגיע להיקף של כ-15 מיליארד דולר.

במחקר שפורסם לאחרונה הוצג נתון מעניין ובו מדינות החברות בנאט"ו חייבות להעמיד תקציב בטחוני בגובה 2% מהתמ"ג שלהן. החברות האירופאיות אשר בשנים האחרונות מצאו עצמן בגבול התחתון של אותו רף שינו חשיבתן וכיום ענקית כמו גרמניה כבר הגדילה את תקציבה ל 2.5% מהתמ"ג, בריטניה בעקבותיה ולאחרונה אף פורסם כי פולין פועלת לצורך הגדלת תקציב הביטחון כך שיהיה 4% מהתמ"ג שלה. 

על רקע מגמות אלו, פמס מיצבה את עצמה בעמדה אסטרטגית להמשך צמיחה והתפתחות. החברה מתכננת להרחיב את פעילותה בשווקים מתעוררים, להעמיק את שיתופי הפעולה עם לקוחותיה האסטרטגיים ולהשקיע בטכנולוגיות חדשות בתת הסקטור של המיגון הבליסטי. 

בהסתכלות קדימה ובהנחה שהמצב הגיאו-פוליטי ימשיך להיות נפיץ, פמס צפויה להמשיך ולהוביל את שוק המיגון הגלובלי ומתאימה לאלו המאמינים בתזת ההשקעה בסקטור הבטחוני.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!