fbpx

לקראת פורים: המניות הישראליות שהתחפשו לאחרות

לעיתים קרובות אנו כמשקיעים וכמשקיעות מתרגלים למניית חברה ומניחים את התנהגותה הלאה. אמנם לעיתים ישנן הפתעות, ומניות שכבר חשבנו שראינו מהן הכול משנות כיוון ומפתיעות. אלו החברות הישראליות שהמניות שלהן "התחפשו" לאחרונה למניות אחרות ושינו את כיוונן. ספיישל פורים.

המסחר התנודתי המאפיין את שוק ההון גורם לכך שבמקרים מסוימים אנחנו רואים תנועות חדות מצד מניות שאינן תואמות את שצפינו מהן. למשל, חברה שהיינו רגילים לראות עולה ביציבות לאורך זמן לפתע מתרסקת בחדות, או חברות שירדו 90% משיאן עולות מאות אחוזים בתקופה קצרה. לכבוד חג הפורים המתקרב, בדקנו שתי חברות ישראליות שנראה כאילו מנייתן התחפשה לחברות אחרות 

נקסט ויז'ן התחפשה לאנבידיה

חברת נקסט ויז'ן הישראלית הפכה לתופעה יוצאת דופן. נקסט ויז'ן היא חברה ביטחונית מתחום הרחפנים. בשנים האחרונות התחום התגלה כחשוב במיוחד בזמן לחימה, בעיקר בעקבות ההתפתחות במלחמת רוסיה אוקראינה וכיום במלחמת "חרבות ברזל" המתנהלת בעזה. החברה הצליחה לייצר מצלמות יציבות לרחפנים, תחום הנשמע פשוט אך למעשה קשה מאוד להוצאה לפועל.

כדי להבין כמה השוק נהיה משמעותי מספיק להציץ במצגת החברה לרבעון 3 ולגלות ששוק המצלמות לרחפנים צמח ועוד צפוי לצמוח מ-5.43 מיליארד דולר בשנת 2021 לצפי של 27.48 מיליארד דולר בשנת 2028 – צמיחה ממוצעת של מעל ל-20% בשנה. שוק המל"טים צפוי להמשיך ולגדול בקצב דומה של כמעט 19% בשנה.

אלוני חץ התחפשה למניית בוסטון פרופרטיז

מדובר על 2 חברות המתמחות בתחום הנדל"ן המשרדי. בזמן שבוסטון אימצה מדיניות REIT לפיה את כל הרווחים כדיבידנד ומגבילה את היזמות של מבנים חדשים, אלוני חץ איננה מוגדרת כך אך בפועל נוהגת דומה עם פוקוס משמעותי על תחום המשרדים (להוציא פעילות אנרג'יקס) יזמות בהיקף מוגבל וחלוקת דיבידנד למשקיעים ברמה הרבעונית.

אלוני חץ הייתה עד לפני 3 שנים בשיא כל הזמנים שלה ונחשבה לאחת החברות הכי אהובות על המשקיעים בישראל. מבחינת נכסי הנדל"ן היא בעלת השליטה בחברת "אמות" המחזיקה כמה ממגדלי המשרדים האיכותיים ביותר באזורי הביקוש בישראל, ברוקטון אברלסט הבריטית הפרטית ו-CARR האמריקאית הפרטית.

די בדומה לבוסטון פרופרטיז, גם לאלוני חץ העשור הקודם היה הצלחה מסחררת עם ריבית אפסית שניפחה את כל הקשור לסקטור הנדל"ן ובעיקר משרדים שנהנו מהתפתחות ההייטק שהיה צריך מקום להפעיל בו את מגוון פעילויותיו. אך משנת 2020 והתחלתה של מגפת הקורונה הדברים השתנו, העולם נכנס לסחרור חברתי שגרר איתו עבודה מהבית ולקח את התחום 10 שנים קדימה.

ממצב בו מגדלי המשרדים שוקקי חיים נהפכו למגדלי רפאים ועמדות ריקות מכל כיוון. במדינת ישראל הפגיעה בחברות אלו הייתה פחות מהותית מבארה"ב בגלל מודל הצמדת החוזים למדד והמחסור בשטחי משרדים שהביא לחשש כי מי שיוותר על השטח שלו היום ימצא את עצמו בלי כלום בהמשך. אך בארה"ב בה פועלות בוסטון ו-CARR המצב הוא רע מאוד והתחזית איננה ורודה.

אלוני חץ ובוסטון שנחשבו לפנינות הנדל"ן המשרדי עם שטחים באזורי הביקוש הנחשקים ביותר בישראל ובארה"ב נמצאות הרבה מתחת לשיאן ומחפשות את הכיוון שיוציא אותן לדרך חדשה. אולי איזו הורדת ריבית חדה בשנת 2024?

כתבה מספר 19:

שם כתבה: ציון מאה: קמטק הישראלית נוסקת וחוצה את שער 100$ למניה

תאריך:16.5.24

ציון מאה: קמטק הישראלית נוסקת וחוצה את שער 100$ למניה

חברת קמטק הישראלית הגיעה לשער של 100$ למניה וטיפסה 265% ב-12 החודשים האחרונים. ניסינו להבין, האם מכאן יש עוד לאן לעלות? ניתוח מקיף

קמטק (סימול CAMT) היא סוג של פלא ישראלי. החברה המובילה בתחום פיתוח וייצור מערכות בדיקה ומדידה מתקדמות לתעשיית השבבים נגעה לאחרונה בשער 100 דולר ושווי שוק של מעל לארבעה מיליארד דולרים. קמטק אמנם ציבורית כבר למעלה מעשור, אך ערב הקורונה מנייתה הדואלית עמדה על שער $11 ונכון לינואר 2023, אחרי שנה קשה לשוק השבבים, הצליחה להתבסס סביב שווי שוק של 1.5 מיליארד דולר.

המוצרים של קמטק בודקים ומודדים פיצ'רים על פרוסות סיליקון (wafers) לאורך כל תהליך הייצור של שבבים, מהשלבים הראשונים ועד אריזת השבב הסופי. החברה משרתת את הסגמנטים התובעניים ביותר בשוק השבבים, כולל Advanced Packaging – אריזות מתקדמות, HBM (High Bandwidth Memory) – זיכרון בעל רוחב פס גבוה, RF – שבבים בתדרי רדיו ועוד.

בין לקוחותיה של קמטק נמנים מובילי התעשייה העולמיים כמו יצרני השבבים הגדולים Samsung ו-Micron, קבלני הייצור Intel ו-TSMC וחברות אריזה ובדיקה.

הפתרונות של קמטק משלבים ראשי סריקה אופטיים מתקדמים וטכנולוגיות Machine Vision ו-AI ייחודיות. הם מאפשרים גילוי פגמים זעירים ובדיקה של 100% מהמוצרים בקצב ייצור גבוה מאוד, תוך הבטחת איכות ואמינות השבבים. בכך הם מסייעים ללקוחות להגדיל את התפוקה ולצמצם עלויות ופסולת בתהליך הייצור המורכב.

בשנים האחרונות קמטק נהנתה מצמיחה מואצת ורווחיות גבוהה ובשנת 2023 הכנסותיה הסתכמו ב-315 מיליון דולר, עלייה של כ-17% ביחס ל-2022. הרווח הנקי עמד על 78.6 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-80 מיליון דולר ב-2022. הרווח התפעולי הגיע ל-20.7% מההכנסות, שיעור מהגבוהים בתעשייה. אלו אמנם מספרים מרשימים ויפים, אך אלו לבדם עדיין אינם מצדיקים את העלייה החדה במניית החברה. 

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!