fbpx
logo

מניית טבע משנה כיוון?

טבע חזרה לכותרות לאחרונה, בין אם בהסכמה מול רשות המיסים הישראלית ובין אם בחקירת ה FTC שנפתחה נגדה היום

אז אמרתי זמן טוב לכתוב סקירה קצרה על החברה עם כל החדשות והצרות

טבע היא חברת התרופות הגדולה ביותר בישראל ואחת הספקיות המובילות של תרופות גנריות בארצות הברית ובאיחוד האירופי. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק תחת הסימול TEVA.

נקפוץ ישר לתקופת השיקום ומה קרה בחברה בשנה האחרונה.
מאז כניסתו של ריצ'רד פרנסיס לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2023, האסטרטגיה שלו המכונה 'Pivot to Growth' (מעבר לצמיחה) ממשיכה לשאת פירות. החברה עשתה התקדמות משמעותית בשינוי עסקיה, החל מהאצת הפיתוח של תרופות ניסיוניות המיועדות למחלות דלקתיות ועד לשיפור שולי הרווח התפעולי והפחתת החוב.

מוצרים עיקריים:
1. Austedo: המכירות הסתכמו ב-282 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 65.9% בהשוואה לשנה הקודמת. התרופה משמשת לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת ובכוריאה הקשורה למחלת הנטינגטון.

2. Copaxone: המכירות הסתכמו ב-99 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 29.3% בהשוואה לרבעון הקודם, בעיקר בשל תחרות מוגברת מגרסאות גנריות.

פיתוחים חדשים:
1. תרופה לטיפול בסכיזופרניה שהראתה תוצאות חיוביות בניסוי קליני מכריע.

2. נוגדן חד-שבטי המפותח בשיתוף עם סאנופי לטיפול בדלקת כיבית של המעי הגס ומחלת קרוהן.

ביצועים פיננסיים:
– הכנסות לרבעון הראשון של 2024: 3.82 מיליארד דולר, עלייה קלה בהשוואה לשנה שעברה.
– רווח למניה לרבעון הראשון של 2024: 48 סנט, עלייה של 8 סנט מהרבעון המקביל ב-2023.
– תחזית הכנסות לרבעון השני של 2024: בין 3.99 מיליארד ל-4.07 מיליארד דולר, עלייה של כ-3.6% בהשוואה לשנה שעברה.
– תחזית רווח למניה לרבעון השני של 2024: בין 53 ל-61 סנט, עלייה של כ-11.3% מהציפיות לשנה הקודמת.

מצב פיננסי:
– החוב נטו עמד על כ-16.95 מיליארד דולר בסוף מרץ 2024, ממשיך במגמת ירידה מאז ההסתבכות עם אלרגן ב-2016.
– יחס חוב נטו ל-EBITDA נשאר מתחת ל-4x בשני הרבעונים האחרונים ולכן כבר לא קיימת רק כדי לשרת את החוב

תמחור:
בהתבסס על הערכות אנליסטים, הרווח למניה של טבע בשנת 2025 צפוי להגיע ל-6.2x.

מכפילי מניה נוכחיים:
– מכפיל רווח 14
– מכפיל מכירות 0.77
– מכפיל הון 1.56

סיכונים:
1. תחרות מוגברת בשוק הטיפול במיגרנה, שעלולה להאט את צמיחת המכירות של Ajovy.
2. אפשרות שהתרופות הניסיוניות יראו יעילות נמוכה מהצפוי בניסויים קליניים.
3. המלחמה בין חמאס לישראל וההפגזות המתמשכות של חיזבאללה, אם כי רוב מתקני הייצור של החברה ממוקמים באירופה, ארצות הברית וסין.

לסיכום, טבע ממשיכה להתקדם באסטרטגיית הצמיחה שלה, עם שיפור במצבה הפיננסי והתקדמות בפיתוח תרופות חדשות. החברה מתמודדת עם אתגרים כמו ירידה במכירות Copaxone, אך מצליחה לפצות על כך באמצעות צמיחה במוצרים אחרים ופיתוח תרופות חדשות. המצב הפיננסי של החברה משתפר, עם ירידה בחוב ושיפור ברווחיות. עם זאת, יש לקחת בחשבון את הסיכונים הקיימים, כולל התחרות בשוק ואי-הוודאות סביב פיתוח תרופות חדשות.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!