fbpx

נקנתה HRI(מי שלא יכול לקנות APO) וגם נמכרה נופר אנרגיה

ראשית נמכרה נופר אנרגיה. לצערי הנייר והסקטור לא מתקדם ואני מעריך שאפילו יבואו לגיוס בעתיד הקרוב ולכן אני מעדיף נזילות על המקום הזה כרגע

לגבי HRI

חברת Herc Holdings היא חברה המשכירה ציוד כמו מכשירים להזזת אדמה, ציוד לטיפול בחומרים, ציוד אווירי, משאיות ונגררים. למרות שמניות החברה עלו רק ב-7.2% מאז ספטמבר 2023, לעומת עלייה של 18.1% במדד S&P 500.

בשנת 2023, הכנסות החברה עלו ב-19.8% ל-3.28 מיליארד דולר. ההכנסות מהשכרת ציוד, שהיוו את החלק העיקרי, עלו ב-12.5% ל-2.87 מיליארד דולר. הגידול נבע מעלייה במחירים ובנפח הציוד המושכר. החברה גם נהנתה מעלייה משמעותית במכירות ציוד השכרה, שזינקו מ-125 מיליון דולר ל-346 מיליון דולר.

הרווח הנקי עלה מ-330 מיליון דולר ל-347 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל מ-916.7 מיליון דולר ל-1.09 מיליארד דולר, וה-EBITDA עלה מ-1.23 מיליארד דולר ל-1.45 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון של 2024, ההכנסות המשיכו לעלות ב-8.6% ל-804 מיליון דולר, כאשר ההכנסות מהשכרת ציוד עלו ב-9.9%. הרווח הנקי ירד מעט ל-65 מיליון דולר בגלל עלויות גבוהות יותר, אך מדדי רווחיות אחרים המשיכו לעלות.

ההנהלה צופה המשך צמיחה בשנת 2024, עם עלייה צפויה של 7-10% בהכנסות מהשכרת ציוד ו-EBITDA שצפוי להגיע ל-1.55-1.60 מיליארד דולר.

מניות החברה נסחרות במכפילי מזומנים נמוכים מאוד, דבר נדיר עבור חברה שצומחת בקצב טוב. למרות שחלק מהמתחרים נסחרים במכפילים נמוכים יותר.

ישנן תחזיות מעורבות לגבי הוצאות תעשייתיות ובנייה לא למגורים בשנים הקרובות, אך שוק השכרת הציוד בצפון אמריקה צפוי להמשיך לצמוח. צפוי גידול שנתי של 5.1% בהוצאות בתעשייה זו עד שנת 2027.

לסיכום, אני סבור שהיתרונות של Herc Holdings עולים משמעותית על החסרונות. החברה מציגה צמיחה עקבית שצפויה להימשך, ובשילוב עם הערכת שווי נמוכה יחסית למזומנים. למרות האתגרים בשוק, הפוטנציאל לטווח הארוך נראה חיובי עבור משקיעים סבלניים.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.