fbpx

סקירת חברה שבמעקב: נובה מכשירי מדידה – לאחר דוחות רבעון שני

נובה (סימבול: NVMI) הציגה תוצאות מרשימות ברבעון השני של שנת 2024, עם ביצועים שעלו על תחזיות האנליסטים והציפיות בשוק. החברה, המתמחה בפתרונות מדידה מתקדמים לתעשיית השבבים, ממשיכה להראות צמיחה חזקה וביקוש גבוה למוצרי המדידה שלה שממשיכים להגיע עקב ביקושים למוצרים מוטי AI.

ההכנסות ברבעון השני הגיעו לשיא של 156.9 מיליון דולר, עלייה של 28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ו-11% בהשוואה לרבעון הקודם. תוצאה זו עברה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 148 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-52 מיליון דולר, או 1.61 דולר למניה בדילול מלא, עלייה של 52% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ו-16% בהשוואה לרבעון הקודם. גם כאן, התוצאות עלו על תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 1.36 דולר למניה.

הביצועים החזקים נבעו ממספר גורמים:

  1. הזדמנויות חדשות בתחום פתרונות Gate-All-Around ואריזה מתקדמים – בעיקר. נקרא Advanced Packaging
  2. ביקוש חזק לשבבים מדורות קודמים שהפתיע בהכנסות מעלה, בעיקר מכונות ל HBM
  3. שיא בהזמנות לפתרונות מדידת חומרים, מה שנקרא מוצרי מטאורולגיה.
  4. שיא בהכנסות ממדידות כימיות, בעיקר בתחומי הזיכרונות והמעבדים.

לרבעון השלישי של 2024, החברה מספקת תחזית אופטימית עם צפי להכנסות בטווח של 168-176 מיליון דולר ורווח למניה על בסיס Non-GAAP בטווח של 1.60-1.73 דולר. תחזיות אלו גבוהות משמעותית מציפיות השוק, מה שמצביע על המשך מגמת הצמיחה החזקה של החברה.

מבחינת ביצועי המניה, נובה היא אחת המניות הבולטות במדד ת"א 35 בשנת 2024, עם עלייה של קרוב ל-40% מתחילת השנה. המניה הגיעה לשיא של כמעט 90,000 אגורות, אם כי נחלשה מעט בחודש האחרון בהתאם למגמה בשוק האמריקאי.

תחזית להמשך ההחזקה במניית נובה:

  1. פוטנציאל צמיחה: החברה ממשיכה להציג צמיחה חזקה בהכנסות וברווחים, עם תחזיות אופטימיות להמשך. הביקוש הגובר לפתרונות מדידה מתקדמים בתעשיית השבבים תומך בהמשך הצמיחה.
  2. מובילות טכנולוגית: נובה מציגה חדשנות מתמדת ומובילות בתחומה, מה שמחזק את מעמדה בשוק.
  3. גיוון לקוחות ושווקים: החברה נהנית מבסיס לקוחות רחב ופיזור גיאוגרפי, מה שמפחית את הסיכון ומגדיל את פוטנציאל הצמיחה.
  4. ביצועים פיננסיים חזקים: נובה מציגה רווחיות גבוהה ושולי רווח יציבים, מה שמעיד על יעילות תפעולית ויכולת להמשיך ולהשקיע בפיתוח.
  5. הערכת שוק: המניה נסחרת במכפילים גבוהים יחסית, מה שמשקף את הציפיות הגבוהות של המשקיעים להמשך צמיחה, וזה גם מה שעשוי לפגוע במקרה של האטה עתידית

לסיכום, בהתחשב בביצועים החזקים של נובה, המובילות הטכנולוגית שלה, והתחזיות האופטימיות, נראה כי יש פוטנציאל חיובי להמשך צמיחת המניה. כאמור עיקר הצמיחה מגיע מהזמנות גבוהות ב HBM ומארזים מתקדמים ומהטמעת חברת המטאורולוגיה שנרכשה.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.