fbpx

סקירת מניית אנפייז (ENPH)

חברת אנפייז, המתמחה בפתרונות אנרגיה סולארית, פרסמה לאחרונה את דוחותיה הכספיים. התוצאות והתחזיות היו מתחת לציפיות השוק, אך מצביעות על התאוששות הדרגתית בענף.

ההכנסות ברבעון האחרון הסתכמו ב-303 מיליון דולר, נמוך מהתחזית המעודכנת של 310 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 0.43 דולר, מתחת לצפי של 0.49 דולר. עם זאת, שולי הרווח הגולמי השתפרו ל-47.1%, עלייה קלה מ-46% ברבעון הקודם.

נקודה חיובית משמעותית היא סיום תהליך ניקוי המלאים. החברה מעריכה כי רמות המלאי חזרו לנורמה, מה שמאפשר לה להתמקד בצמיחה מחודשת. מכירות הערוץ (channel sales) הגיעו ל-396 מיליון דולר, מה שמצביע על ביקוש יציב יותר.

התחזית לרבעון הבא מצביעה על הכנסות של כ-390 מיליון דולר, נמוך מהציפיות המוקדמות של 410 מיליון דולר, אך עדיין מייצג צמיחה משמעותית. חלק ניכר מהצמיחה הצפויה מיוחס לביקוש גובר למערכות עם סוללות, במיוחד בקליפורניה, שם הרגולציה מעודדת התקנת מערכות משולבות.

ישנם הבדלים גיאוגרפיים בביצועים: בארה"ב נרשמה צמיחה של 32% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם, בעוד שבאירופה ההכנסות נשארו יציבות. החברה מצפה להמשך צמיחה בארה"ב, אך מזהירה מהשפעות עונתיות שליליות באירופה.

אנפייז מביעה אופטימיות לגבי העתיד, וצופה חזרה לקצב הכנסות של 450-500 מיליון דולר ברבעונים הבאים. גורם מפתח בתחזית זו הוא הציפייה להורדת ריביות, שתגביר את האטרקטיביות הכלכלית של מערכות סולאריות.

למרות האתגרים, ישנם סימנים חיוביים: החברה כבר סגרה 85% מההזמנות לרבעון הבא, מה שמעניק ביטחון בתחזיות. בנוסף, החברה מדווחת על שיפור בשווקים חזקים כמו צרפת והולנד, ומתכננת חדירה לשווקים נוספים באירופה כמו איטליה וספרד.

עם זאת, קיימים גם אתגרים: המעבר מ-NEM 2 ל-NEM 3 בקליפורניה עשוי ליצור תנודתיות בהכנסות בטווח הקצר, אם כי בטווח הארוך זה צפוי להיות חיובי עבור מכירות הסוללות של החברה.

בהשוואה למתחרים כמו סולארדג', אנפייז נמצאת במצב פיננסי חזק יותר, עם יצירת תזרים מזומנים חופשי של כ-120 מיליון דולר ברבעון האחרון.

לסיכום, למרות התוצאות המאכזבות, נראה כי אנפייז נמצאת בנקודת מפנה. סיום ניקוי המלאים, הביקוש הגובר למערכות עם סוללות, והציפייה להורדת ריביות מספקים בסיס לאופטימיות זהירה. עם זאת, ההתאוששות עשויה להיות הדרגתית ותלויה בגורמים מאקרו-כלכליים ורגולטוריים. המשקיעים צריכים לעקוב אחר קצב ההתאוששות בביקוש, במיוחד באירופה, ואחר השפעת שינויי הריבית על הביקוש למערכות סולאריות.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.