fbpx

סקירת מניית נקסט ויז'ן לדוח הכספי של רבעון 2

נקסט ויז'ן פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024, המציגות המשך מגמת צמיחה מרשימה. החברה, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות, רשמה הכנסות של כ-28 מיליון דולר ברבעון, גידול של כ-130% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הצמיחה המשמעותית בהכנסות נבעה מהרחבת בסיס הלקוחות והגדלת היקף המכירות בכל האזורים הגיאוגרפיים, עם דגש מיוחד על ישראל ואירופה. בנוסף, החברה הציגה עלייה משמעותית במכירות בצפון אמריקה, עם צמיחה של כ-160% במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה.

ברמת הרווחיות, נקסט ויז'ן ממשיכה להציג שיפור עקבי. הרווח הגולמי הגיע לשיא של כ-71.8%, הרווח התפעולי עמד על כ-64.6%, והרווח הנקי הסתכם בכ-56.6% מההכנסות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-18 מיליון דולר, עלייה משמעותית לעומת כ-5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מספר הלקוחות הפעילים של החברה עלה ל-137, לעומת 117 ברבעון המקביל, מה שמעיד על המשך הרחבת בסיס הלקוחות. עם זאת, צבר ההזמנות של החברה ירד לכ-79.5 מיליון דולר, לעומת כ-91.5 מיליון דולר ברבעון הקודם. הנהלת החברה מייחסת את הירידה לעונתיות ולירידה בפעילות בחודשי הקיץ, וצופה גידול בצבר ברבעונים הבאים.

נקסט ויז'ן אישררה את יעד הצמיחה שלה לשנת 2024, עם צפי להכנסות של כ-110 מיליון דולר, המשקף צמיחה של כ-112% ביחס לשנת 2023. בנוסף, החברה הודיעה כי המצלמה המקוררת, מוצר חדש עם פוטנציאל עסקי משמעותי, נכנסה לייצור סדרתי.

האירועים הגיאופוליטיים הנוכחיים, ובפרט המלחמה באירופה, ממשיכים לספק רוח גבית לביקוש למערכות בלתי מאוישות. גם במקרה של סיום הסכסוך, צפוי כי המגמה של הגדלת תקציבי הביטחון בעולם תמשיך לתמוך בהצטיידות במערכות אלו.

החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים ובשדרוג היכולות של המוצרים הקיימים, במטרה להגדיל את הצעת הערך שלה ולחזק את מיצובה בשוק. בנוסף, נקסט ויז'ן בוחנת הזדמנויות עסקיות ומהלכי פיתוח עסקי, עם דגש על העמקת הנוכחות בשוק האמריקאי.

למרות התוצאות החיוביות, מחיר מניית החברה ירד בכ-25% בחודשיים האחרונים ביחס לשיא. ירידה זו מיוחסת לחששות המשקיעים לגבי הצמיחה הצפויה בשנה הבאה, על רקע הקיטון בהיקף העסקאות והירידה בצבר ההזמנות. עם זאת, אנו חושבים כי חששות אלו אינם מוצדקים וצופים עלייה בהיקף העסקאות לאחר חודשי הקיץ.

לסיכום, נקסט ויז'ן ממשיכה להציג צמיחה מרשימה ושיפור ברווחיות. היתרונות היחסיים של מוצרי החברה, בשילוב עם הסביבה העסקית התומכת, צפויים לתמוך בהמשך הצמיחה. הרחבת סל המוצרים, ובפרט כניסת המצלמות המקוררות לייצור סדרתי, יחד עם העמקת הנוכחות בשוק האמריקאי, עשויים לתרום להמשך הצמיחה ולפתיחת הזדמנויות עסקיות חדשות בעתיד.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.