fbpx

סקירת מניית שופיפיי: ביצועים חזקים ותחזיות מעודדות

שופיפיי הציגה דוח רבעוני מרשים, המדגיש את חוזקה של הפלטפורמה למרות אתגרי המאקרו. החברה רשמה צמיחה וגידול ברווחיות מעל לציפיות השוק, כאשר תחזית ההוצאות ההוניות נמוכה מהצפי.

הביצועים החזקים מתבטאים בגידול של 22% ב-GMV (Gross Merchandise Volume) לכ-67 מיליארד דולר, עם הכנסות של 2 מיליארד דולר – עלייה של 21% לעומת השנה הקודמת. בנטרול עסקי הלוגיסטיקה שנמכרו, הצמיחה עומדת על 25%.

שיפור משמעותי נרשם ברווחיות, עם שולי רווח גולמי של 51.1%, גבוה ב-50 נקודות בסיס מהתחזיות. הרווח למניה Non-GAAP הגיע ל-0.26 דולר, מעל לציפיות של 0.23 דולר. החברה הציגה גם שיפור בתזרים המזומנים החופשי, שהגיע ל-333 מיליון דולר עם מרווח של 16%.

התחזיות לרבעון הבא מעודדות, עם צפי לצמיחה בשיעור של 20%-25% בהכנסות ושיפור נוסף ברווחיות הגולמית. הנהלת החברה מדגישה את התחזקות מעמדה בשוק וגידול בנתח השוק.

למרות שמדובר ברבעון בודד, התוצאות מרמזות על התאוששות אפשרית בשוק ה-E-commerce וחזרה לצמיחה דו-ספרתית. עם זאת, יש לזכור כי הקורלציה בין ביצועי שופיפיי לחברות אחרות בתחום, כמו Global-E, אינה מובהקת.

אנליסטים מעריכים צמיחה ארוכת טווח של כ-20% עם שיפור בשולי הרווח התפעולי, עם פוטנציאל להגיע ל-20%-25% בטווח של מספר שנים. על בסיס תחזיות אלו ניתן להעריך מחיר יעד של 82 דולר למניה, המבוסס על הרווח החזוי לשנת 2025.

לסיכום, הדוח החיובי של שופיפיי מחזק את האמון במודל העסקי שלה ומצביע על פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום ה-E-commerce. עם זאת, יש להמשיך לעקוב אחר התפתחויות בשוק ולהתייחס לתוצאות בפרספקטיבה רחבה יותר.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.