fbpx

סקירת AMD לרבעון השני של 2024: תחזית מבטיחה עם אתגרי שוק רציניים

חברתAMD הפגינה עמידות מול תנודות השוק, כפי שעולה מהדו"ח שלה לרבעון השני של 2024. למרות ירידה של כמעט 40% במחיר המניה מהשיא שנרשם במרץ, הביצועים האיתנים של החברה מרמזים על בסיס מתחזק לצמיחה עתידית.

צפי רווח למניה: 0.68$
רווח מניה בפועל: 0.69$ (מעט מעל הצפי)

צפי הכנסות: 5.72 מיליארד דולר
הכנסות בפועל: 5.83 מיליארד דולר (מעל הצפי)

החברה מעלה את צפי ההכנסות לרמה של 6.4-7 מיליארד דולר ברבעון הבא (אמצע הטווח הוא 6.7 מיליארד דולר),
זאת לעומת צפי קודם של 6.61 מיליארד דולר.

AMD דיווחה על הכנסות של 5.835 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 8.9% לעומת השנה הקודמת, ומעל לציפיות האנליסטים שעמדו על 5.72 מיליארד דולר. צמיחה זו מהווה האצה משמעותית לעומת הצמיחה החד-ספרתית הנמוכה שנצפתה ברבעון הראשון, אם כי בהשוואה קלה יותר משנה לשנה.

מגזר מרכזי הנתונים של AMD היה הכוכב של הדו"ח, עם הכנסות שיא וצמיחה מדהימה של 115% לעומת השנה שעברה, בעיקר הודות לעלייה חדה במשלוחי כרטיסי המעבד הגרפי Instinct. מגזר הלקוחות תרם גם הוא באופן חיובי, עם צמיחה של כמעט 50%. עם זאת, רווחים אלה קוזזו חלקית על ידי ירידות במגזרי המשחקים והמערכות המשובצות, שרשמו ירידות הכנסות של 60% ו-40% בהתאמה.

הרווחיות הראתה שיפור, כאשר שולי הרווח הגולמי (Non-GAAP) עלו בשלוש נקודות אחוז לעומת השנה שעברה. זה הוביל לצמיחה של כ-18% ברווח התפעולי המתואם בהשוואה לרבעון השני של 2023. הרווח למניה (Non-GAAP) צמח בכמעט 20% ל-0.69 דולר, מעט מעל להערכות האנליסטים.

במבט קדימה, תחזית AMD לרבעון השלישי של 2024 עלתה על ציפיות השוק. החברה צופה הכנסות של כ-6.7 מיליארד דולר (±300 מיליון דולר), המייצגות צמיחה שנתית של כ-16%. תחזית זו עולה על הערכת הקונצנזוס של 6.61 מיליארד דולר, מה שמאותת על המשך חיובי.

האיתנות הפיננסית של AMD במגמת שיפור, כאשר החברה ייצרה 818 מיליון דולר בתזרים מזומנים חופשי במחצית הראשונה של 2024, עלייה מ-582 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2023. המאזן נשאר איתן, עם יותר מ-5.3 מיליארד דולר במזומנים ושווי לעומת 1.7 מיליארד דולר בחוב. במהלך הרבעון השני, AMD הקצתה 352 מיליון דולר לבייבק.

תחזית שוק השבבים נראית אופטימית , אך יש להשאר זהירים, כאשר AMD ממוצבת לנצל את הביקוש הגובר במגזרים מרכזיים. העלייה בהכנסות ממרכזי הנתונים, במיוחד ממשלוחי כרטיסים גרפיים, מרמזת על תנופה חזקה ביישומים הקשורים לבינה מלאכותית. עם זאת, האתגרים נמשכים במגזר הגיימינג , מה שמצביע על בעיות מתמשכות בניהול מלאי בקרב לקוחות.

בהשוואה למתחרותיה, התמחור מכפילים של AMD נשאר יחסית גבוה(אבל סביר לדעתי), כשהיא נסחרת בכ-25.2 פעמים הרווח הצפוי לשנת 2025. זה משמעותית מעל למכפיל של אינטל העומד על 15.6, אך מתחת לזה של נבידיה העומד על 27.8. שיעורי הצמיחה הצפויים של AMD בהכנסות וברווחים ממקמים אותה באופן חיובי בין שני אלו.

בעוד שתעשיית השבבים מנווטת בין הורדות ריבית פוטנציאליות ומחזוריות שוק, הביצועים האיתנים של AMD ברבעון השני והתחזית האופטימית לרבעון השלישי מספקים בסיס יציב לצמיחה עתידית. התמקדות החברה במגזרים בעלי ביקוש גבוה כמו מרכזי נתונים ויישומי בינה מלאכותית עשויה להניע המשך הצלחה, אם כי האתגרים בנושא ניהול המלאי ועודפים אשר מוכרים במחזוריות בתעשיית השבבים עשויים לצוץ בהמשך.

לסיכום, התוצאות הכספיות האחרונות של AMD והתחזית העתידית מציירות תמונה של חברה המוכנה לצמיחה בשוק שבבים דינמי. בעוד שמחירי המניות נסוגו משיאים אחרונים, היסודות הבסיסיים מרמזים על פוטנציאל ליצירת ערך לטווח ארוך ככל ש-AMD ממשיכה לחדש ולתפוס נתח שוק בתחומי צמיחה מרכזיים.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.