fbpx

ענקית הזכרונות מוכנה לעידן הבינה המלאכותית

מייקרון טכנולוגיה (סימבול: MU), היא אחת היצרניות המובילות בעולם של רכיבי זיכרון ואחסון, נמצאת בעמדה אסטרטגית מצוינת לקראת שנת 2025. החברה, המתמחה בייצור שבבי DRAM ו-NAND, מציגה תוצאות חזקות ותחזיות אופטימיות, המונעות בעיקר מהביקוש הגובר לרכיבי זיכרון מתקדמים עבור יישומי בינה מלאכותית. בטח לא פספסתם איך ביום חמישי המניה לקחה את השוק האמריקאי לעליות חדות כאשר היא לבדה עלתה 13%.

הגורם המרכזי מאחורי הדוח המצוין של מייקרון הוא הביקוש הגובר לזיכרון בפס רוחב גבוה (HBM), רכיב קריטי במערכות בינה מלאכותית. החברה מעריכה כי השוק הפוטנציאלי ל-HBM יגדל מ-4 מיליארד דולר ב-2023 ל-25 מיליארד דולר ב-2025, גידול פי 6.25. מייקרון מובילה בתחום זה עם מוצר ה-HBM3E שלה, המציע צריכת אנרגיה נמוכה ב-20% וקיבולת DRAM גבוהה ב-50% בהשוואה למתחרים.

בדוח הרבעון הרביעי של 2024, מייקרון הציגה צמיחה מרשימה של 93% בהכנסות בהשוואה לשנה שעברה, עם הכנסות של 7.75 מיליארד דולר. הרווח למניה המתואם עמד על 1.18 דולר, מעל לתחזיות האנליסטים. מה שמרשים במיוחד הוא שיפור הרווחיות של החברה, עם שולי רווח גולמי של 36.5%, עלייה של 8.4 נקודות אחוז ברבעון.

לקראת שנת 2025, מייקרון צופה המשך צמיחה חזקה. החברה נתנה תחזית להכנסות של 8.7 מיליארד דולר (±200 מיליון) ברבעון הראשון, המייצגות צמיחה של 80-88% לעומת השנה הקודמת. בנוסף, החברה צופה המשך שיפור ברווחיות עם שולי רווח גולמי צפויים של 39.5%, רווחיות בהחלט חריגה לתחום שבבי הזכרון שבעבר התאפיין במחזוריות שהביאה לצניחת רווחיות חדה בתקופות של עודפי מלאי.

מעבר לביקוש מצד מרכזי נתונים ויישומי בינה מלאכותית, מייקרון רואה הזדמנויות צמיחה גם בשוק המחשבים האישיים והסמארטפונים. החברה מצפה לגידול בביקוש ליחידות DRAM ו-NAND בשווקים אלו, כאשר מכשירים חדשים דורשים יותר קיבולת זיכרון לתמיכה ביישומי בינה מלאכותית.

למרות התוצאות החזקות והתחזיות האופטימיות, מניית מייקרון עדיין נסחרת במכפיל רווח צנוע יחסית של כ-12 על בסיס תחזיות הרווח לשנת 2025. זהו מכפיל נמוך משמעותית בהשוואה למניות טכנולוגיה אחרות הנהנות מטרנד הבינה המלאכותית, כמו אנבידיה או AMD. אך צריך לציין שבזמן שהן מפתחות את שבב ה GPU של הדאטה סנטרים, מייקרון מפתחת את החלק הנלווה אך לא העיקרי.

עם זאת, חשוב לזכור כי ענף השבבים ידוע בתנודתיות שלו, ומייקרון אינה יוצאת מן הכלל. בעבר, החברה חוותה תקופות של שולי רווח נמוכים מאוד ואף שליליים בתקופות של היצע עודף בשוק. כדי להתמודד עם אתגר זה, מייקרון משקיעה בהרחבת יכולות הייצור שלה, כולל הקמת מפעלים חדשים באידהו ובניו יורק, ומתכננת להגדיל את הוצאות ההון שלה בשנת 2025 לכ-35% מההכנסות. מצד אחד זהו סיכון של CAPEX גבוה, ומן הצד השני זה הטריגר שנתן לשוק את ההבנה כי הולכים לשנה של צמיחה בתחום הבינה מלאכותית ואנחנו לא בקצה הסייקל.

בטווח הארוך, מייקרון מתמודדת עם תחרות חזקה מצד ענקיות כמו SK Hynix וסמסונג, במיוחד בתחום ה-HBM. בעוד שכרגע מייקרון נהנית מיתרון טכנולוגי עם ה-HBM3E שלה, המתחרים כבר עובדים על הדור הבא, HBM4, שצפוי להגיע לשוק ב-2026.

החברה נמצאת בעמדה חזקה לנצל את הביקוש הגובר לרכיבי זיכרון מתקדמים בעידן הבינה המלאכותית. עם צמיחה חזקה צפויה, שיפור ברווחיות ותמחור אטרקטיבי יחסית, המניה מציעה פוטנציאל משמעותי למשקיעים. עם זאת, חשוב לזכור את הסיכונים הטמונים בתנודתיות ומחזוריות הענף בטווח הארוך.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!