fbpx

שומרות על הבטחון, מתחת לרדאר: הביטחוניות הישראליות שלא הכרתם

מעבר לענקיות המוכרות, התעשייה הביטחונית הישראלית מלאה בהזדמנויות השקעה מעניינות. אלו שלוש חברות ישראליות ביטחוניות שייתכן שטרם שמעתם עליהן | סקירה 

הסקטור הבטחוני רותח. מלחמת רוסיה אוקראינה שהחלה במרץ 2022 סיימה כמעט 100 שנים של שקט בהם היו שהכריזו כי "תם עידן המלחמות". החלוקה הגלובלית לציר נאטו, ישראל וסעודיה נגד סין, רוסיה אירן הביאו להבנה כי לא רק שזו טעות, אלא כי מלחמת עולם שלישית עלולה להיות מעבר לפינה.

אך כמו בכל סיטואציה קשה, יש כאלו הנהנים ממנה. במקרה דנן, החברות מהסקטור הבטחוני בישראל, מדינה למודת מלחמות, נחשבות לטופ בתחומן. חברות כמו אלביט, רפאל ותע"ש נאמרות בנשימה אחת יחד עם לוקהיד מרטין ו-RTX. אך במדינה כשלנו בה יש ביקוש וניסיון בתחום, קיימות עוד מספר חברות ששווה לשים עליהן עין.

STG

אס.טי.ג'י אינטרנשיונל היא חברה ישראלית הפועלת בשני תחומים עיקריים:

1. תחום ההפצה: החברה משווקת ומוכרת רכיבים אלקטרוניים, ציוד ומערכות לתעשיות האלקטרוניקה בישראל, בעיקר התעשיות הביטחוניות. היא פועלת כנציגת מכירות ומפיצה עצמאית של מוצרים מיצרנים זרים, בעיקר מארה"ב.

2. תחום הפיתוח והייצור: החברה מתכננת, מפתחת ומייצרת פתרונות RF ו-מיקרוגל, וכן מכלולים דיגיטליים מוקשחים, בעיקר עבור התעשייה הביטחונית.

בשנים האחרונות, החברה חוותה צמיחה משמעותית, במיוחד בתחום הפיתוח והייצור. בשנת 2023, הכנסות החברה גדלו ב-12% בתחום ההפצה וב-67% בתחום הפיתוח והייצור. הרווח התפעולי גדל באופן משמעותי בשני התחומים, כאשר יש לה צבר הזמנות של כ-163 מיליון ש"ח.

החברה מתמקדת בהרחבת פעילותה בתחום הפיתוח והייצור, שנתפס כמנוע צמיחה עתידי. היא משקיעה במחקר ופיתוח, במיוחד במוצרי רדיו מתקדמים לשימוש צבאי.

לקראת העתיד, החברה צופה המשך צמיחה, במיוחד בתחום הביטחוני. היא מתכננת להרחיב את סל הפתרונות שלה ולהגדיל את נתח השוק שלה. השבוע החברה דיווחה בדוחותיה הכספיים על פעילות די קבועה וכי לא הצליחה להגדיל מכירות כפי שצפתה בחצי השנה הראשונה ל 2024, אך נראה כי דווקא החודשיים האחרונים הביאו תנופה לחברה שגם לראשונה הוציאה מצגת משקיעים ונראה כי מנסה להיות נגישה יותר לשוק ההון המקומי.

עין שלישית

עין שלישית מערכות היא חברה ישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיות ומערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות המשולבות בבינה מלאכותית. פעילות החברה מתמקדת בעיקר בתחומים הבאים:

1. מערכות לרובוטיקה ורכבים אוטונומיים

2. מערכות לרחפנים (כטב"מים)

3. מערכות לגילוי והתרעה מפני רחפנים עוינים

החברה מספקת פתרונות ללקוחות בשוק הביטחוני המקומי והבינלאומי, כאשר לקוח מרכזי הוא מערכת הביטחון הישראלית.

בשנים האחרונות, החברה עברה תהליך מעבר מפיתוח לייצור והחלה במכירה סדרתית של מוצריה. במקביל, החברה ממשיכה בפעילות מחקר ופיתוח משמעותית לשמירה על יתרונה הטכנולוגי.

מלחמת חרבות ברזל הביאה לגידול משמעותי בביקוש למוצרי החברה, במיוחד בתחום גילוי והתרעה מפני רחפנים. כתוצאה מכך, חל גידול ניכר בהזמנות ובהכנסות החברה.

צבר ההזמנות של החברה גדל מכ-18.4 מיליון ש"ח בסוף 2023 לכ-35 מיליון ש"ח באמצע 2024, המשקף עלייה של כ-90%. החברה מדווחת על גידול של כ-70% בהכנסות במחצית הראשונה של 2024 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

החברה צופה צמיחה משמעותית בשנים הקרובות, בהתבסס על הגברת הביקוש העולמי למערכות הגנה מפני רחפנים. היא מתכננת להתרחב בפעילות בשוק הבינלאומי, במיוחד נאט"ו. נראה כי מתמקדת בהרחבת פעילותה בארה"ב באמצעות הסכם ייצוג חדש, וכן בפיתוח יכולות חדשות כמו מערכת אווירית לגילוי שריפות.

אתגר מרכזי עבור החברה הוא המשך המעבר מחברת מחקר ופיתוח לחברה תעשייתית עם ייצור ומכירות בהיקפים גדלים.

אורביט

אורביט טכנולוג'יס היא חברה ותיקה (הוקמה ב-1950) המתמחה בפיתוח וייצור מערכות תקשורת מתקדמות לשווקים הביטחוניים והאזרחיים. פעילותה מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים:

1. מערכות תקשורת לוויינית ניידות: לפלטפורמות ימיות, אוויריות ויבשתיות.

2. מערכות עקיבה קרקעיות: לתקשורת לוויינית ומעקב אחר לוויינים.

3. מערכות ניהול תקשורת מוטסות: בעיקר מערכות קשר פנים למטוסים ומסוקים.

החברה מציגה צמיחה עקבית בשנים האחרונות, עם הכנסות שגדלו מ-39 מיליון דולר ב-2017 ל-63 מיליון דולר ב-2023 תוך שמירה על CAGR של 7% ב-5 שנים. הרווחיות השתפרה משמעותית, עם EBITDA שעלה מ-3.5 מיליון דולר ב-2018 ל-14.8 מיליון דולר ב-2023 (CAGR של 33% ב-5 שנים).

צבר ההזמנות של החברה גדל באופן משמעותי, מ-56.4 מיליון דולר ב-2017 ל-97.1 מיליון דולר ב-2023, לא כולל הסכמי מסגרת נוספים בשווי של 51.6 מיליון דולר.

אורביט ממשיכה להשקיע במחקר ופיתוח, עם דגש על טכנולוגיות מתקדמות כמו אנטנות שטוחות, שילוב AI ו-Machine Learning במוצריה, ויכולות תקשורת ישירה מלוויין למכשירים ניידים.

הצפי להתפתחות בשנים הקרובות מבוסס על מספר מגמות עולמיות כמו עלייה בתקציבי ביטחון במדינות רבות בעולם, גידול בדרישה לקישוריות בשווקים צבאיים ואזרחיים והתפתחות שוק ה"חלל החדש" (New Space) הדורש פתרונות תקשורת מתקדמים.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!