fbpx

3 מניות שטעיתי בהן, ואיך מתנהלים במצב הזה

הכי קל לדבר על ההצלחות, אבל לאורך 12 שנים בשוק ההון דווקא מהטעויות למדתי הכי הרבה. בפוסט זה אספר לכם על 3 השקעות שהסבו לי הפסד לתיק בשנה האחרונה, ואיך ניהלתי כל אחת מהן

מניה ראשונה: פריון נטוורקס סימבול PERI

את מניית פריון נטוורקס קניתי כ-2% מהתיק לפני כחצי שנה והחזקתי בה באזור ה-3 חודשים. החברה עוסקת בפרסום באינטרנט, והיה לה שת"פ מצוין עם מייקרוסופט שהיה מפיק לה את עיקר ההכנסות והביא אותה להצלחות כבירות במהלך 4 השנים האחרונות כולל שנת 2022 שהיתה שלילית לרוב השוק.

כחודשיים לאחר הקניה היה לנו רווח של כ 10% בנייר, ואז יצא דוח כספי שהוריד את הנייר כ 20% על אף שלא היה רע, אך ניתן היה להבין ממנו כי יש סדקים בעסקת מייקרוסופט שהיתה אמורה להתחדש בקרוב. המשכנו להחזיק קצת את הנייר לאחר ההודעה אך התנהגות הנייר בשוק שהמשיך לנזול מטה אחרי הודעה על בייבק אותת לי כי כנראה יש בעיות שאני לא מודע להן ולכן מכרתי את ההחזקה בהפסד של כמעט 20% באמצע פברואר 2024.

אמנם לא נעים, אך החששות שלי התבררו כנכונות ומאז יצאו 2 דוחות כספיים, באפריל וביוני ולאחריהם הנייר התרסק עוד 30% בכל פעם, ולמזלנו קור הרוח וקריאה נכונה של הסיטואציה הביאה לקטיעת ההפסד באיבו.

מניה שניה: סולראדג' סימבול SEDG

את מניית סולראדג' קניתי כ-2% לתיק באזור אוקטובר סביב שער 120. בדומה למקרה פריון, כשאני לא בטוח לגבי מה שקורה בנייר עם הרבה פוטנציאל אני קונה רק 2% מהנייר ונותן לשוק קודם להכווין אותי האם כדאי להגדיל. במקרה של סולראדג' הנייר ירד כ 60% מהשיא עקב עודפי המלאי שהצטברו אצל המפיצים, אך היה לי ברור כי הפיננסים נראים טוב והפוטנציאל קיים בחברה שכבר עשתה חייל עם שוק שצפוי לצמוח בעשור הקרוב.

ואז החלו הבעיות כאשר החברה הוציאה דוח כספי את הנייר לכיוון ה-80 ונזל עד 70. אותו הדוח היה דגל אדום בגלל שהחברה כבר הוציאה לפני כן אזהרת רווח שבה חתכה תחזית הכנסות, אך הדוח הכספי היה גרוע יותר עם תחזית קדימה גרועה. מאותו הרגע האמינות של החברה התדרדרה ולא ניתן היה עוד לסמוך על מניית החברה. לאחר בחינה מעמיקה הבנו כי הפוטנציאל בסקטור קיים בהחלט ובחרתי להכפיל את הפוזיציה ולקנות דווקא את מניית אנפייז(סימבול ENPH) מתחרתה של סולראדג' שעד אותו הרגע ירדו בקורלציה. מהלך זה עבד מעולה כי בזמן שסולראדג' ירדה עוד 50% מאז שמכרנו דווקא אנפייז עלתה כ-30% עקב התנהלות נכונה והנהלה טובה.

מנייה שלישית: נייס סימבול NICE

המקרה של נייס הוא חדש יחסית. חברה מצוינת עם הנהלה חזקה ומנכ"ל מהנחשבים בשוק אשר דשדשה בשנים האחרונות. האנליזות לשנה הקרובה נראו מבטיחות, הדוחות הכספיים היו מעולים וגם התחזית שנתנה החברה בדוח השנתי של 2023 נראו מבטיחות כאשר החברה גם הראתה תוכנית להצלחת הטמעות טכנולוגיות AI שידחפו אותה קדימה.

ואז בדוח הכספי הודיעה ברק עילם, המנכ"ל המאוד מוערך של החברה, על עזיבתו לאחר 10 שנים בתפקיד מה שהוריד את המניה 13% באותו היום. הנייר המשיך לנזול כלפי מטה ואחרי שבועיים חששות המשקיעים התבררו כנכונות כאשר נודע שמייקרוסופט יוצאת עם פתרון הדומה למוצר העיקרי של נייס, מערכות השירותי הלקוחות.

החברה שתוך כשבועיים איבדה רבע משוויה נמצאת בצומת דרכים כאשר עליה למצוא מנכ"ל חדש בתקופה מאתגרת. אך הנייר שנראה זול לפני כחודש נראה כך יותר כיום. מדובר על חברה שהיא אחת המרשימות בשוק הישראלי, עם הישגים אדירים, פוקוס עסקי ושם מצוין.

היא כרגע נמצאת במקום של מבחן. האם תצליח למצוא מנכ"ל ברמה של ברק עילם, איך תתמודד בתחרות מול MSFT ואיך תמשיך את פיתוח פתרונות הענן שלה. במקרה של נייס המיצוב החזק עומד לטובתה ולכן שווה להמשיך ולבחון אותה, אך אין הגיון בהגדלת הפוזיציה בשלב זה.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.