fbpx

מי את חברת הסייבר CRWD שמסעירה את העולם בימים אלו

התקלה הדרמטית במערכות מייקרוסופט שאובטחו על ידי חברת קראודסטרייק הביאו אותי לכתוב סקירה על מניית CRWD

בכל זאת, ירידה של 11% של ענקית כזו בטוח מעוררת עניין בעיני הרבה משקיעים, אז בואו נכיר אותה יותר

ראשית חשוב לציין, המניה חזרה במחיר בסך הכל חודש אחורה, כלומר רק לפני חודש יכלתם לקנות את המניה במחיר זה ועליכם לחשוב האם מבחינתכם משהו השתנה במהלך החודש שבגללו פתאום היא נראית לכם אטרקטיבית יותר

רקע
חברת CrowdStrike Holdings נחשבת למובילה בתחום אבטחת המידע, במיוחד בתחום אבטחת נקודות הקצה (endpoint security). למרות שמחיר המניה נחשב גבוה יחסית למדדים מסורתיים, ישנם גורמים רבים המצביעים על הפוטנציאל הרב של החברה.

צמיחה מרשימה ורווחיות משתפרת
ב-5 השנים האחרונות, CrowdStrike הציגה צמיחה מרשימה בהכנסות, מ-480 מיליון דולר ב-2019 ל-3.1 מיליארד דולר ב-2023, המהווה שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 45%. למרות האטה מסוימת בקצב הצמיחה, החברה צפויה להמשיך לצמוח בקצב של מעל 30% בשנה הקרובה ומעל 25% בשנה שלאחריה.

מעבר לצמיחה בהכנסות, CrowdStrike מציגה שיפור משמעותי ברווחיות. החברה עברה מהפסדים תפעוליים לרווחים תפעוליים, תוך שיפור במדדי תשואה על הון עם צפי לעלייה ב 2.17% ב ROE קדימה. זאת, למרות השקעות משמעותיות במחקר ופיתוח ובשיווק ומכירות.

אסטרטגיית קונסולידציה מוצלחת
החברה מובילה אסטרטגיית קונסולידציה באמצעות פלטפורמת Falcon שלה. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות לאחד מספר פתרונות אבטחה תחת קורת גג אחת, מה שמוביל לחיסכון בעלויות ולשיפור באבטחה. אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה, כאשר עסקאות הכוללות שמונה מודולים ומעלה צמחו ב-95% בשנה האחרונה. לקראוד יש 28 מודולים הנחשבים מובילים בתחום.

פוטנציאל שוק משמעותי
שוק אבטחת נקודות הקצה צפוי לגדול מ-14.86 מיליארד דולר השנה ל-30.29 מיליארד דולר עד 2032, עם קצב צמיחה שנתי של 9.3%. כמובילת שוק, CrowdStrike צפויה ליהנות מצמיחה זו ואף לעלות עליה. החברה עדיין צפויה להציג צמיחה שנתית ממוצעת של מעל 30% ב-EBITDA המתואם בשלוש השנים הקרובות(על בסיס דיווחיה).

תמחור גבוה אך מוצדק
למרות שמכפיל המכירות שלה עומד על כ-25, גבוה יחסית לממוצע בענף, ניתן לטעון כי התמחור מוצדק לאור הצמיחה המהירה והשיפור ברווחיות. יחס ה-PEG המתואם של החברה עומד על 2.1, רק 7% מעל חציון מגזר הטכנולוגיה, מה שמצביע על תמחור סביר יחסית לקצב הצמיחה.

התמודדות עם אתגרים
ביום שישי האחרון, CrowdStrike חוותה תקלה משמעותית שהשפיעה על לקוחות רבים ברחבי העולם. למרות שהאירוע עלול להשפיע על מחזורי המכירות בטווח הקצר, חשוב לציין כי לא מדובר בפרצת אבטחה או בבעיה מהותית בתוכנה. הנהלת החברה פעלה במהירות לתיקון התקלה והתנצלה בפני הלקוחות.
מנכ"ל החברה, ג'ורג' קורץ, אף הוציא הודעה רשמית בעצמו כמתבקש. תגובה מהירה ושקופה זו עשויה לסייע בשמירה על אמון הלקוחות

אין באמור המלצה או ייעוץ אלא דיעה אישית בלבד

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!