fbpx

נקנתה לתיק: אפולו גלובל מנג'מנט (APO)

קניתי לתיק את אחת מחברות ההשקעות האיכותיות בעולם(ואולי מספר 1) בהיקף של 5% מגודל התיק. את החברה הכרתי משיחה עם חבר מנהל קרן מלפני חודש, ובזמן הזה עקבתי ולמדתי אותה עד שהחלטתי שהגיע הזמן

אפולו גלובל מנג'מנט (סימבול: APO) היא אחת מחברות ניהול הנכסים האלטרנטיביים הגדולות בעולם, המתמחה בעיקר באשראי פרטי. החברה מציגה צמיחה מרשימה ותוצאות פיננסיות חזקות, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור משקיעים המחפשים חשיפה לשוק ההשקעות האלטרנטיביות.

פעילות החברה

אפולו מנהלת נכסים בשווי של כ-598 מיליארד דולר (נכון לרבעון הראשון של 2024), כאשר 84% מהנכסים המניבים דמי ניהול (FGAUM) מרוכזים במוצרי אשראי (Yield). החברה מתמקדת בעיקר באשראי בדירוג השקעה, המהווה יותר מ-60% מנכסי ה-Yield. בנוסף, לחברה פעילות בתחום ההון הפרטי (Equity) ומוצרים היברידיים.

מה שמייחד את אפולו הוא המיזוג שביצעה עם חברת הביטוח Athene, המספקת שירותי קצבאות (אנואיטי). בנוסף, לאפולו יש החזקה משמעותית (24.57%) בחברת הביטוח האירופאית Athora. שילוב זה של ניהול נכסים ושירותי ביטוח מקנה לאפולו יתרון תחרותי ומקורות הכנסה מגוונים.

ביצועים פיננסיים מרשימים

אפולו מציגה צמיחה עקבית במספר מדדים מרכזיים:

  1. צמיחה ב-AUM: החברה הגדילה את היקף הנכסים המנוהלים שלה באופן משמעותי, עם צמיחה של 13% ב-FGAUM ברבעון האחרון.
  2. הכנסות מדמי ניהול (FRE): צמיחה שנתית מורכבת (CAGR) של 22.1% ב-FRE בשנתיים האחרונות.
  3. הכנסות מפעילות הביטוח (SRE): CAGR של 10.1% בהכנסות מפעילות הביטוח (Spread Related Earnings) בשנתיים האחרונות.
  4. הכנסות מפתרונות שוק ההון: גידול של 50% בהכנסות מפתרונות שוק ההון ברבעון האחרון, המדגיש את כוחה של מערכת האקוסיסטם המורכבת של אפולו.
  5. זרימות הון חיוביות: החברה ממשיכה למשוך השקעות חדשות, עם זרימות אורגניות חזקות בכל הערוצים, כולל גידול משמעותי בערוץ העושר (Wealth Channel).

פוטנציאל צמיחה עתידי

ישנם מספר גורמים התומכים בהמשך הצמיחה של אפולו:

  1. יעד AUM של טריליון דולר: החברה מציבה יעד שאפתני להגיע ל-AUM של טריליון דולר עד שנת 2026.
  2. צמיחה בשוק האשראי הפרטי: אפולו ממוצבת היטב לנצל את המגמה של "דה-בנקינג", כאשר יותר ויותר הלוואות תאגידיות עוברות מבנקים למלווים אלטרנטיביים.
  3. הרחבת ערוץ העושר: החברה משקיעה בהרחבת רשת ההפצה שלה לקהל המשקיעים הפרטיים, עם מוצרים כמו קרן AAA שצפויה להפוך לכלי ההשקעה הגדול ביותר של אפולו.
  4. סינרגיה עם עסקי הביטוח: השילוב עם Athene ו-Athora מספק לאפולו זרם יציב של הון להשקעה ומקור הכנסה נוסף.
  5. חדשנות מוצרית: אפולו ממשיכה לפתח מוצרים חדשים ואטרקטיביים למשקיעים, כמו קרנות אשראי לא סחירות.

סיכום

למרות העלייה המשמעותית במחיר המניה בשנה האחרונה (כ-38%), הערכות שווי מצביעות על כך שאפולו עדיין נסחרת בטווח השווי ההוגן. החברה מציגה יתרונות משמעותיים כמו מיקוד באשראי פרטי, שילוב ייחודי עם עסקי ביטוח, וצמיחה חזקה בכל המדדים המרכזיים. החברה שואפת בתוך שנה וחצי להגיע להיקף ניהול של 1 טריליון שנראה לי שאפתני מדי. אך גם אם תגיע ל-800, מה שאומר עלייה של 30% לערך בניהול הנוכחי, זה לבד צפוי להגדיל את ההכנסות ב500 עד 1 מיליארד דולר דמי ניהול. בסביבת הריבית שצפויה להשאר איתנו בשנים הקרובות(על אף ירידות קלות בדרך) אני יכול להעריך שהכנסות ישארו מעל 20 מיליארד דולר ורווח תפעולי מעל 7 ובמצב כזה מכפיל הרווח לבדו הוא חד ספרתי.

עם זאת, חשוב לציין גם את הסיכונים, כמו הריכוזיות הגבוהה במוצרי אשראי והתלות בהמשך הצמיחה של Athene ו-Athora. למרות זאת, המיצוב החזק של אפולו בשוק האשראי הפרטי, יחד עם האסטרטגיה שלה להרחבת בסיס המשקיעים ופיתוח מוצרים חדשניים, מציבים אותה בעמדה טובה להמשך צמיחה בשנים הקרובות.

עבור משקיעים המחפשים חשיפה לשוק ההשקעות האלטרנטיביות, אפולו מציעה שילוב מעניין של צמיחה, יציבות ופוטנציאל עתידי.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקעה כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.