fbpx

האם לסגור את הכסף בפקדון בנקאי

ברחבי הרשת נעשים סקרים איזה בנק נותן ריבית גבוהה יותר על סגירת הכספים בפקדון דרכו.
אז מציגים השואות שלשנה אחת בנק ירושלים מבטיח 4%, אבל אם סוגרים לשנתיים בנק One Zero מבטיח לנו כבר 4.1% וחשוב לא לסגור ל-3 שנים בלאומי כי נקבל ריבית שנתית של רק 3.8%.

הגדיל לעשות בנק ישראל שממש יצר גרף וטבלת השוואה מלאה בפילוח שנתי לכלל הבנקים לפי פרקי זמן.

אך אני חושב שזו "מלכודת דבש" וגם הדבש שבה הוא לא טעים, בריא או מפתה 😂 אלא יותר עטוף באריזה נאה ואסביר למה.

החזרה למיינסטרים
אז אחרי שנים, למעלה מעשור, שהפקדון הבנקאי לא עניין פשוט אף אחד הוא חזר להיות שיח תוסס בנושא המקום לחנות את הכסף עד יעבור זעם. כאילו מישהו יודע או יכול לחזות מת אותו הזעם יעבור.
שנים שהבנקים הציעו ריבית של 1-1.5 אחוזים ועדיין היו חברה שמפקידים וסוגרים את הכסף בשביל ריבית זו. יש לציין כי מדובר בעיקר על מבוגרים בגיל השלישי שרצו להמנע כלל מסיכון.
אגב, הם אולי היחידים שהמוצר הזה כן מתאים להם.

אך מי שנמצא בשלבי הצמיחה 📈הפיננסית של חייו צריך להבין שריביות אלו הן לא רלוונטיות לו.

אבל למה?

כבר הכרתם בהפסד
הפקדון הבנקאי לא חזר אלינו בתחילת השנה כאשר עליות רק החלו והשווקים רעדו מירידות חדות בפברואר עד יוני(בארץ, בארה"ב החל עוד בדצמבר 21) אלא המוצר חזר להיות רלוונטי רק לאחר ירידות 📉של למעלה מ 15% במדד ה S&P500 משיאו. כלומר הטרייד אוף של 3% בממוצע לשנה הגיע אחרי שכבר רבים מתיקי ההשקעות חוו הפסדים עמוקים שלא נתקלו בהם מאז הפרד הזמן הקצר של לב הקורונה ותקופת הסגר הראשון.
כלומר, תקבלו 3% בשנה, אך זה יחזיר אתכם לנקודה הפיננסית בה הייתם לפני חצי שנה רק לאחר 6 שנים בערך(תלוי במסלול שלכם, בנקודה בה יצאתם ומתוך הבנה שלעלות לוקח יותר זמן מלרדת ברמת האחוזים).

אבל למה לא להשאר במוצר עד יעבור זעם?

 

סטטיסטיקה
הסטורית ראינו דבר מאוד בולט. לאחר תקופות של ירידות חדות במדד ה S&P500 מגיעות עליות חזקות. כלומר מי שמנסה לתזמן את שלבי היציאה מהאטה כלכלית ואת תיקון השווקים עשוי לפספס עלייה מהירה. לאחר הירידה ב 81 קיבלנו שנתיים עם תשואות של 15 ו 17 אחוזי תשואה, לאחר התאוששות מפיצוץ בועת הדוט קום בשנת 2003 קיבלנו עלייה של יותר מ 26% 💰 ולאחר משבר הסאבפריים ראינו עלייה של 24%.

עכשיו את השנה המדד יסים בכ 20% תשואה שלילית. כלומר איבד חמישית משוויו. הנאסדק למעלה מ 30% ירידה מהשיא. כלומר את ההפסד כבר קיבלתם.
עכשיו בואו נאמר ושנה הבאה המדד יסיים באותה הנקודה או אפילו ירד 10%(מהנקודה הנוכחית הנמוכה) ותרגישו טוב שאתם סגורים ב 3-4 אחוזי ריבית. אך ב 2024 פתאום יגיע התיקום והמדד יעלה כ 20% ששויים ל 5-6 שנים של כסף סגור בפקדון בנקאי.
האם זה שווה לכם את זה? 🤔
ממליץ שכל אחד יעשה את החושבים שלו, ייקח בחשבון את הגיל שלו ויתייעץ עם מומחים והעיקר לא לפעול מהבטן.

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!