fbpx

מדריך: התמודדות עם עליית הריבית(לגזור ולשמור)

1. זה היה צפוי – זה שבארץ האינפלציה נמוכה יותר מבאירופה וארה"ב לא משנה את העובדה הפשוטה שבנק ישראל מכוון לרמות עליית מחירים של 1-3 אחוזים בשנה ובפועל אנחנו על אינפלציה של 4.1% נכון למאי. אז נממוך יותר כן, נמוך בכללי – ממש לא.

2. סך הריבית במדינת ישראל נכון להיום היא 1.25%, אבל בפועל רוב הריביות הם פריים +- וריבית הפריים היא: 2.75% כך שזה המדד בפועל ממנו להתחיל לבחון את ההלוואות. המשמעות היא שגם מי שהית ה לו הלוואה בפריים מינו חצי, לפני שנה שילם 1.1% ריבית ובפועל היום משלם 2.25% – יותר מכפול

3. לא, זה לא סוף העולם.
בפועל למי שכבר יצא לבדוק בטח ראיתם שניתן לקבל בפקדונות בנקאיים מספרים מאוד יפים(ביחס לשנה זו, לא ביחס לתשואת המדד בשנים 19-21) אם אתם מוכנים לסגור את הכסף ל 2-3 שנים. מעל 2.5% תשואה בשנה בסיכון אפסי(כמעט). כך שמצד אחד יש סיכון, מצד שני יש הזדמנויות

4. העלויות האגרסיביות הריבית מסמנות את הסוף, למה?
כנראה שהיום מהדורת החדשות בשעה 20:00 תפתח עם החדשה על עליית הריבית ה"אגרסיבית" והגבוהה ביותר מזה 2011.
ברגע שהמהדורה הכללית מדברת על דרמה פיננסית, זה דווקא הסימן לסוף. אגרסיביות הבנקים המרכזיים בעולם ובארץ מראש מכניסה את הצרכן והעסקים לחשש שהמיתון כבר כאן ויש מי ששומר עלינו.
בפועל עליית הריבית היא גם הזדמנות, בטח שאנחנו מגיעים לשווקים שכבר חטפו חזק מאוד.

לברוח עכשיו זו הטעות הגדולה ביותר שאפשר לעשות לתיקים שלכם

רוצים לדעת איך להתמודד עם תנודות בשוק ההון? קבעו איתי שיחה

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!