fbpx

ניתוח מנייה מתעשייה נלווית לשבבים – ASML Holdings סימבול ASML

אז בואו נדבר על ענקית מערכות הליטוגרפיה. ASML אחזקות זו חברה הולנדית והספקית הגדולה בעולם של מערכות פוטוליתוגרפיה לתעשיית המוליכים למחצה(Semiconductors). החברה מייצרת מכונות לייצור מעגלים משולבים. 

כמה החברה גדולה?

המניה היא חלק ממדדי ה- EURO STOXX 50, וה – NASDAQ 100. מדובר על ענק בשווי שוק של 220 מיליארד דולר. יותר מפי 3 ממייקרון שהדוח שלה הרעיד את התעשייה לפני מספר שבועות ומעל ענקיות מפורסמות יותר דוגמת אינטל ו AMD.

החברה נהנתה מהדהירה בשוק השבבים בשנים האחרונות כאשר הגיעה לפני כ 9 חודשים לשיא שהגיע אחרי עלייה של מעל ל 400% ב 4 שנים. אך מאז אותו שיא החברה ירדה כ 30% והיום נסחרת במכפיל רווח נוכחי של 40 ומכפיל 42 לשנה קדימה.

השאלה המתבקשת היום היא האם המחזוריות בשוק השבבים תפסה את המניה בשיא והורידה אותה למקום המתאים לה ומכאן נחזור לעלות או שמא הדרך היא עדיין למטה.

בואו נבחן יותר מספרית

ברמת ההכנסות, לא סתם המניה עלתה כל כך, ראינו כמעט הכפלה של ההכנסות ב-5 השנים האחרונות מ 10 ליותר מ 18 מיליארד דולר בשנה

עכשיו מי שקרא את הסקירות הקודמות שלי על מניות השבבים נוכח לדעת שבתעשייה יש שולי רווח מאוד גבוהים. כמה גבוהים? רווחיות תפעולית שנעה בין 25% ל 30%.

סתם לשם ההשוואה, בקמעונאות אנחנו סביב ה 5% רווחיות.

אבל שימו לב שהמשמעות ברמת ההכנסות היא שהחברה כיום במכפיל של יותר מ 13 על ההכנסות. זה גבוה גם בחברות קטנות שבצמיחה אך לחברת ענק זה מספר כמעט דמיוני.

אחד הדברים העיקריים שדחף את המניה למעלה היה שהיא מציגה תזרים מזומנים חופשי של 2.5- 3 מיליארד דולר בשנה, ואז בשנת 2021 היא הציגה 10(!!) מיליארד דולר תזרים. זה נראה כמעט דמיוני כשמסתכלים בדוח של החברה אך היא מסבירה זאת בשינויים בהון החוזר שנעשו במהלך אותה השנה מה שלא מייצג לדעתי ובטח לא בשנה כמו זו בה בטוח נאלצה להגדיל הוצאות בגלל בעיות שרשרת האספקה והאינפלציה.

ההערכה היא ששוק השבבים העומי יצמח בכ 13% מדי שנה בשנים הקרובות. במצב כזה ניתן לקחת את ההנחה כי הכנסות החברה יגדלו באותו הקצב(באופן גס, מדובר על חברת ענק אבל נלך איתה) לפחות ל-5 השנים הקרובות ולאחר מכן הייתי יורד משמעותית כך שבשנה הטרמינלית לא הייתי עובד את ה 2.

במקרה זה ואם נלך על מקדם היוון של כ-9 אשר נותן הגיון כשמדברים על חברת ענק טכנולוגית, בסביבת ריבית עולה על אף היותה ענקית ויציבה.

נקבל כי השווי שוק הנוכחי מייצג את המחיר ההוגן של החברה וזו בהנחה וכל ההתניות האופטימיות שלי למעלה יתקיימו וזה לא מובן מאליו.

—————————————————- 

רוצים גם ללמוד להשקיע ולנתח מניות?

מוזמנים לקבוע איתי שיחה בלינק: https://calendly.com/noamfc/60min

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!