fbpx

ניתוח מניית הקמעונאות – וולמארט סימבול WMT בשיטת DCF

ניתוח מניית הקמעונאות – וולמארט סימבול WMT בשיטת DCF

רוצים גם ללמוד לתמחר את החברה? מוזמנים לקבוע איתי שיחה דרך הלינק: https://calendly.com/noamfc/60min

ענקית הקמעונאות דיווחה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון הפיסקאלי של 23 וחתכה את התחזיות בדוח ולשאר שנת FY23. בתגובה המניה יורדת 7-8 אחוזים באפטר מארקט מה שמביא אותנו לשקול, האם וולמארט מעניינת במחיר הנוכחי? בואו נבדוק

ענקית הקמעונאות מחלקת את עסקיה ל-3 חלקים: וולמארט Stores המכניס כמעט 70% לעסק, וולמארט עולמי ו המועדון של של סאם שאחראים ל-30% הנותרים בחלוקה כמעט שווה עם העדפה קלה למועדון העולמי.

ברמת הרווחיות מתוקף היותה חברת קמעונאות אנו מדברים על רווחיות תפעולית נמוכה של 4.5-5 אחוזים כך שתמיד נמצא את החברות עם יכולת משחק נמוכה להתמודד עם הלחץ האינפלציוני והקשיים בשרשרת האספקה. אלו חייבים ללחוץ מטה את שולי הרווח כי החברה רוצה להמשיך להציג עצמה כרשת הזולה ביותר. יש לקחת בחשבון כי מדובר על חברת ערך בשלה ותיקה מה שמקשה עליה למצוא קהל חדש להגיע אליו ולהציג צמיחה מהותית.

כדי לנתח את וולמארט השתמשנו בשיטת DCF  – היוון תזרים המזומנים
כדי להשיא צמיחה מעבר ל 2.5 אחוזים שהצליחה להגציג הרבעון הזה בהשוואה לקודם היא מפתחת את וולמארט קונקט שמטרתו להציג פרסומות ייעודיות מהיצרן ישירות לצרכן אליו זה מתאים בהתבסס על הדאטה העצום שוולמארט צברה.

פרט לכך וולמארט יצרה את וולמארט פלוס שאמור להיות המקביל של אמאזון פריים(כן, וולמארט היא מתחרה של אמזון יותר מאשר של טארגט וקוסטקו) ואמור לספק משלוח מהיר, הטבות ספציפיות לחברי המועדון ועוד.

בואו נסתכל קצת על מספרי החברה:

אחרי הירידה שצפויה להתרחש לאחר פתיחת המסחר בגובה של כ 10% שווי השוק יהיה כ 330 מ דולר

החברה הציגה צמחה מול הרבעון הקודם של 2.4 אחוזים ועומדת על 141 מ דולר הכנסות אך הירידה ברווחיות היא דרמטית ונחתכה ב 23 אחוזים כי החברה ספגה בעצמה את עליות המחירים על מנת לשמר מחיר לצרכן כמה שאפשר.

לחברה יש קצת חוב נטו של כ 20 מ דולר אך לא משהו דרמטי שצפוי לערער אותה. גם לא השקעות של 3% ברכוש קבוע ושאר תחזוקת חנויות.

אך כל ההשקעות הללו מביאות את החברה ל FCF שלילי נכון לרבעון זה וככל שהזמנים האינפלציוניים ימשכו נראה כי ימשיך להיות כזה.

כל זאת בזמן שאנחנו בעליית ריבית מה שמעלה לנו גם את מקדמי ההיוון של החברה לכיוון המספר 7%.

במצב זה, שכמובן הוא לא אידיאלי, אנו מקבלים תמחור בהחלט נמוך למניית וולמארט שזורק אותה לשווי שוק באמת נמוכים יותר ולכיוון ה200 מיליארד דולר.

אך ברור שה FCF לא יישאר כזה נמוך, כי ממוצע 5 שנים אחרונות עמד על 15 מ דולר. במצב כזה ותוך הנחת מקדם היוון של אזור ה 7% אנחנו מגיעים לשווי שוק של כ 250 מ דולר. כך שגם אם נעריך עלייה של ה FCF לכיוון ה 18 עדיין אנחנו מקבלים כאן נייר שבעיני הוא פחות מעניין שתמחור הנוכחי

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!