fbpx

ניתוח מניית השבבים AMD בדוח Q2 לשנת 2022

 

את AMD הרוב מכירים. יודעים כי מדובר על חברת שבבים. פחות יודעים כי החברה מתמחה בשבבים מסוג CPU ו GPU אשר עיקרם במחשבים האישיים והיא זו שלוקחת נתחי שוק משמעותיים מאינטל בדיוק בפעילות הליבה שלה בצורה אגרסיבית. באינטל אומרים שהשבב שלהם ללפטופים היום הוא מוצלח יותר, אך AMD כותבת במצגת שלה בפתיחה Best Product Portfolio In History, כך שאין ספק שהחברה מאוד בטוחה במוצרים שלה – והתוצאות בהתאם. בנוסף היא נחשבת למובילת שוק בתחום הדאטה סנטרים ושם היא בתחרות עם אנבידיה בנוסף לאינטל שבעצמה מודה כי AMD טובה יותר בשבבים מתחום זה.

 

אין ספק שהחברה הינה חברה מדהימה עם מוצרים מצוינים, אך כמו שיודעים בשוק ההון – בסוף לכל דבר יש מחיר. אז האם AMD שווה את המחיר?

 

אתמול החברה פרסמה דוחות מעולים כאשר הציגו צמיחה של 70% שנה מול שנה שהביאו אותה למכירות של 6.5 מ דולר שעמדו בציפיות. אחרי שהציגה צמיחת מכירות בכל תתי התחומים שהצגתי למעלה בתחילת הסקירה.

אך הרווחיות למניה היתה רק 0.27 כאשר הצפי היה למעל 1  – פספוס משמעותי בשורת הרווח נתוני GAAP.

לא סתם הרווחיות פספסה, הרווחיות הגולמית ירדה מ 48% ל46% – ראינו את הנתון הזה יורד בדוחות של שאר חברות השבבים, גם בקמעונאות וכמעט כל חברה שדיווחה. זה הגיוני בהתחש באינפלציה הקיימת והעובדה שהחברות לא יכולות לגלגל את כל העליה ללקוח.

 

הרווחיות התפעולית? התרסקה מ 22% ל 8% –  אבל, הרבה בגלל הפחתות ופיצויים בגין מיזוג שגרע לחברה כמעט 1.5 מ דולר מהרווחיות התפעולית. לכן נתוני NON GAAP מציגים שולי רווח של 30%.

 

אבל למה החברה יורדת? כי הצפי לתחזית עתידית לשנה היה ל 26.3 מ דולר אך הוסיפו הפעם כי ייתכן וירד ל 26. זה אולי לא נראה דרמטי, אך בחברה שהמשקיעים שלה מצפים לצמיחה של 20-30% כל שנה ב5-7 שנים הקורובת מדובר על התחלה של זעזוע במבנה העליות היציב של החברה.

 

בקצב הזה ניתן להעדיך Ebitda של כ 8 מ דולר בשנה הקרובה. סך הכל המצב מעולה, רק שמדובר על חברה בשווי שוק של מעל ל 150 מ דולר ובמכפיל Ebitda  של כמעט 20 (מכפיל רווח של 35).

 

כרגע החברה נראית במצב מעולה עם צמיחה בכל הסגמנטים ותצוגת רווחיות שאם אכן תבוא לידי ביטוי ברבעון הבא תהיה גבוהה משמעותית מרבעון זה. בנוסף המון תלוי בהמשך הנגיסות שלה בשווי השוק של אינטל, רק שצריך לזכור שגם לכך יש תקרה וסביר להניח(בנתיים) שהיא לא תעלים אותה.

 

בואו נראה 

רוצים גם ללמוד לנתח ולתמחר מניות?
להיות מקצוענים בכל הקשור לשוק ההון?

מוזמנים לקבוע איתי שיחת התאמה לתוכניות הליווי שלי בלינק מטה(השיחה היא ללא עלות):
https://calendly.com/noamfc/60min

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!