fbpx

סקירת דוח כספי ל Q1 מניית עליבאבא סימבול BABA

חברת האיקומרס והאחסון בענן (גם מדיה ושרותים לצרכן אך פחות מהותי לחברה )הסינית עליבאבא דיווחה בשבוע שעבר את הדוח הכספי שלה לרבעון 1 והתוצאות הם לא הכי הכי.

בעבר היה נראה שהצמיחה של החברה היא בלתי עצירה ועוד התוספת שמגיעה מהענן שרווחי בהרבה הולכת להפוך את עליבאבא לסוג של אמזון המגיעה מאסיה. נכון להיום כאשר היא ירדה 50% בשנה ו 23% מתחילת השנה החברה נמצאת בשווי שוק של 250 מ דולר והצמיחה של החברה נחלשה מאוד. הרבה מכך ניתן לזקוף לסגרים בסין ולקשיי שרשרת האספקה העולמיים ועלויות השילוח הגבוהות.

 

החברה אמנם הכתה את התחזיות בחצי מיליארד דולר, אך אותן תחזיות הוי לירידה בהכנסות של מעל 5% כך שאמנם טוב משציפו, אך לא טוב לחברה שמוגדרת "צמיחה " בקרב המשקיעים.

 

הכנסות החברה הרבעון עמדו על 30.69 מ דולר ובגלל שאנחנו רואים שאין צמיחה בהכנסות בפועל החברה נמצאת במכפיל 10 על התזרים החופשי שלה – קרוב לנמוך של כל הזמנים

 

אכזבה ניתן לראות בתחום הענן שצמח רק 10% אל מול הרבעון המקביל. בכל חברה אחרת זה יכל להיות טוב, אך עליבאבא שבונה על תחום הענן הרווחי להגדלת שולי הרווח צריכה להיות מאוכזבת מתוצאות מנוע הצמיחה העיקרי שלה. לשם השוואה ה AWS ו AZURE צומחות יותר לכיוון ה 30% בשנה.

 

אחד הדברים הטובים הוא שלחברה יש כ 60 מ דולר נטו בקופה(אחרי מעט מעט חובות), כך שאם ננכה אותם מהשווי נקבל חברה בשווי  שוק של כ 190 מ דולר.

 

במקרה זה עם תזרים של כ 20 מ דולר בשנה יש לנו מכפיל 9.5 על השווי הנוכחי וזה מה שאני חושב שנכון להניח כרגע כי החברה לא מציגה צמיחה.

 

אגב, לקבל חברה בסדר גודל עם מכיפל 9.5 על תזרים תפעולי זה פשוט מעולה, אבל בעליבאבא מקבלים את זה עם פרמיה שלילית על חברה סינית – שזה עיקר הסיפור., וזה עוד כשהרווחיות למניה צפויה להשתפר מכיוון שהחברה מתמידה בבייבקים שלה.

 

אז מה השיקול? למה לא לרוץ לקנות?

כי אנחנו קבלים פה חברה שהיא סינית מה שאומר שאנחנו חשופים להחלטות ממשלה לא ברורות מנקודת מבט של העולם המערבי. החלטות שרירותיות עם קנסות כבדים שחוזרים ומכים ברווחיות החברה.

בנוסף נכון להיום הצמיחה נעצרה, אך ברור כי מדובר בעיקר במצב גלובלי מורכב וגורמים אקסוגניים כמו הסגרים שהיו בסין, כך שמי שחושב שהחברה עתידה לחזור ולצמוח בקצבים דו ספרתיים יכול לראות כאן פוטנציאל אמיתי להמשך.

ולכאן נכנסת הפרמייה השלילית שצריך לתת לחברה על היותה סינית, כל אחד צריך לתמחר כפי שהוא רואה זאת.

רוצים גם ללמוד לנתח ולתמחר מניות?
להיות מקצוענים בכל הקשור לשוק ההון?

מוזמנים לקבוע איתי שיחת התאמה לתוכניות הליווי שלי בלינק מטה(השיחה היא ללא עלות):

https://calendly.com/noamfc/60min

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!