fbpx

סקירת מניה בתיק – מטא(פייסבוק) סימבול META

את פלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם כולם מכירים, אך מבחינת משקיעים רבים פייסבוק היא הסטוריה שעוד כמה שנים כבר לא תהיה איתנו. משקיעים וסוחרים רבים מציגים את פייסבוק כמיושנת וטוענים "הצעירים לא נמצאים בפייסבוק". אני בן 34 וחייב להודות שזה נכון, העניין הוא שהצעירים אף פעם לא היו בפייסבוק (פרט לדור הראשון) וגם ספק אם יהיו.
אבל אינסטגרם?
אינסטגרם היא חנות אינטרנטית לכל דבר של מעצבים, יוצרי תוכן, מאמני כושר, מרצים, מדריכים, צלמים ויועצים. אף אחד מהם לא ימהר לוותר על חנות המותג שלו.
רוצים ללמוד להיות מקצוענים בשוק ההון, לנתח ולתמחר מניות? מוזמנים לקבוע איתי שיחה בלינק:
https://calendly.com/noamfc/60min
וואטסאפ?
מטא רק התחילה לעשות מוניטיזציה למפלצת המידע הזו שכ-2 מיליארד אנשים משתמשים בה מדי יום כדי לתקשר. ואתם מוזמנים להשתמש בפיצ'ר החשבון העסקי, הוא אדיר.
פייסבוק?
כן הצעירים לא שם, האמת שזה דווקא בסדר. קודם כל, מי שיש לו את הכסף והיכולת לרכוש משהו ברגע אחד כי ראה פרסומת שלו היא דווקא מי שמבוסס כלכלית או לפחות החל לעבוד בצורה מסודרת. בנוסף, פייסבוק מחליף מוצר הסטורי שפעם היה מאוד אהוב – פורום.
פעם הויכוחים של הגרופים הגדולים בכל תחום התנהל דווקא בפורום והיום עבר לקבוצות הפייסבוק.
שימו לב שבכל הניתוח מעלה אני בכלל לא מתייחס לפיתוח המטאוורס ומשקפי האוקולוס. אני לא נביא ומבחינת זה יכול להצליח או להכשל ולכן אין טעם לנסות לתמחר זאת.
למה אני כן אתייחס? לרילס של פייסבוק(בעיקר)
הצורה שבאפליקציה של פייסבוק הציבו את הרילס עובדת! כן, אנשים צופים ברילס. ואגיד את האמת? נהנה מהם מאוד.
זה בא לידי ביטוי בכך כשאני סתם גולל בפייסבוק אני מוצא את עצמי רואה זקיק של סרטון שתופס אותי ונשאר לצפות בעוד. זה לא קורה באינסטגרם, שם אני לא רואה את ההנאה שבזה. אך בפייסבוק בהחלט.
ואני אפילו רואה עדיפות אל מול טיק טוק בתחום הזה.
אני מפחד להכנס לטיק טוק. נכנס לדקה יוצא אחרי שעתיים. כן הוא מקור מדהים ל SEO וציאת רעיונות וטיפים, אך גם ממכר בצורה שמרחיקה אותי. אז פייסבוק עדיין לא יודעת לעשות מספיק מונטיזציה לרילס, אני אומר עדיין, כי צוקרברג היה הראשון שמצא איך לעשות כסף מרשת חברתית ומאפליקציית תמונות קטנה.
מספרים:
באפליקציות החברה משתמשים 3 מיליארד אנשים ברמה היומית. שליש מהעולם, ועוד השליש שנמצא בגיל לגיטימי לשימוש. וזה יגדל, כי מעמד הביניים גדל ומספר המשתמשים באינטרנט גדל.
ירידה של כ-60% מהשיא וכיום במכפיל רווח של 13.35 – אז אולי פייסבוק מניית ערך בכלל בגלל המכפיל? אז סיסקו הגדולה שלה הרבה יותר קשה למצוא מאיפה להביא צמיחה מאשר "מטא" ומוגדרת חברת ערך נסחרת במכפיל 16. אז פייסבוק היא חברת ערך? יש אפסייד אם כן.
בקופה כמעט 50 מיליארד דולר שמהויים כ-8% משווי החברה.
צפי אנליסטים לצמיחה של 7% בשנה בהכנסות, ולרווחיות שכמעט ותכפיל עצמה בתוך 8 שנים.
ייתכן שזו הסיבה שהחברה עם קופה דשנה, תזרים חופשי של 25-40 מ דולר ובמקום לחלק דיבידנד היא בוחרת לעשות בייבק על המניות שלה.

במקרה זה של צמיחת הכנסות, בעולם של עליות ריבית ומקדמי היוון שעולים יחד, המשמעות היא שהרווחים העתידיים של החברה נשחקים יותר מבעבר. לכן המשמעות היא שפיתוח המטא ימשוך את החברה כמו משקולת. לדעתי רק בגלל זה מקדם ההיוון של החברה יהיה 10.

ועכשיו תחשבו אם חברות ענק שהרבה יותר קשה להן לייצר צמיחה, תבחרו להוון במקדם כה גבוה?

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!