fbpx

סקירת מניה לבחינה – סטארבקס סימבול SBUX

רשת בתי הקפה הגדולה בעולם גם כן עומדת לפרסם דוחות בקרוב וחשבתי שזו הזדמנות מעניינת לנתח אותה. למה? כי בתקופה האינפלציונית הזו עם עליות מחירים מהותיות וחשש ממיתון יש כמה דברים/מוצרים שאני מנסה להניח שהביקוש להם הוא קשיח ועדיין ירכשו אותם גם עם עליות מחיר. לדוגמה:
מזון ומוצרי נקיון לבית, חלקים לרכב, דלק, סחורות יסוד, דיור(השכרה בעיקר) ועוד.

סטארבקס מציעה מעבר לקפה שניתן לרכוש בכל פינה בעולם גם חווית קניה בחנויות חדשניות, אינטרנט אלחוטי זמין, מגוון מוצרי קנה וקח וחלל עבודה לעצמאים. אני לא רואה איך בגלל עלייה במחיר הקפה מ 3 ל 3.5 דולר אנשים יוותרו על הקפה שלהם בדרך לעבודה או על ישיבה על המחשב מחוץ לבית כדי להתרענן.

כך שהבסיס שלי לבחינת החברה הוא שאני מאמין שעל אף האינפלציה החברה יכולה לגלגל את עליות המחירים לצרכן ולא לספוג בעצמן – בשונה מהקמעונאיות הגדולות שראינו.

לחברה יש 34,630 סניפים ברחבי העולם, רובם במרכזי ביקוש גבוהים מה שהופך את שווי הנכסים שלהם לבעל ערך מהותי. ברבעון הקודם הציגה עליות של 15% בהכנסות וב-7 אחוזי גידול בהכנסות לאותו מספר הסנפים הנמדד. אלו נתוני צמיחה יפים מאוד לחברת ערך שבפועל נראה כי כבר אין לה לאן עוד להגיע.
אפילו בארה"ב וצפון אמריקה מצליחה להציג צמיחה דו ספרתית של 12% – השטח בו היא הכי מבוססת.

לגבי ביצועי המניה, היא דווקא ירדה 30% מתחילת השנה לשווי שוק של 95 מ דולר ומכפיל רווח של 22. כלומר ירדה כמעט כפול ממדד ה S&P 500 ואפילו יותר מהנאסדק – אליהם היא משתייכת.
כל זאת כאשר היא יודעת לייצר תשואה על ההון העצמי של כמעט 20% בממוצע ל-5 שנים. מעניין מאוד.

איפה אנחנו מעט מסתבכים? בחוב.
תזכרו מה אני תמיד אומר לכם, חברות פושטות רגל לא בגלל שהביזנס נחלש, אלא בגלל שהן לא מצליחות לשרת את החוב שלהן.
לסטארבקס יש חובות של 14.5 מ דולר ועוד הסכמי שכירות בגובה של 9 מ דולר. בקופה יש רק 6.5 מזומן ותזרים שנתי של רק 3.5 מ דולר. נכון, זה לא סוף העולם, אבל אם נשאר עם חוב נטו פלוס הסכמי שכירות התזרים סוגר את החוב בכמעט 5 שנים. כלומר החשש קיים.

מה אני עוד פחות אוהב?
רווחיות גולמית של 27% על עסק כל כך תפעולי לא משאירה כבר רווח רב להמשך ובגלל זהשולי התזרים הם כ 10%.
החברה צריכה לשלם ריביות של כחצי מיליארד דולר מדי שנה מתוך רווחיות תפעולית של פחות מ-5 מ דולר כלומר כ 10%.
מה אני כן אוהב?
בגלל שהעסק מאוד תפעולי נכון לבדוק את ה EBITDA של החברה שהיא בגובה של 7.5 מיליארד דולר. העסק לא יפסיק להיות תפעולי ותמשיך להיות פתיחת סניפים ושיפוצם כך שסביר להניח שנמשיך לראות פחת והפחתות שיהיו רלוונטיים לתזרים לעוד שנים לבוא.
מכפיל ה EBITDA של החברה הוא קצת מעל 4 שזה כבר יותר לגיטימי לחברה תפעולית המשלבת מכירת מוצרים מתכלים.

רוצים ללמוד לתמחר ולנתח מניות? קדימה, שלחו לי הודעה ונקבע שיחת היכרות וצרכים.

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!