fbpx

סקירת מניית סחורות  – ריו טינטו סימבול RIO

ריו טינטו היא ענקית כרייה אוסטרלית שהמטה שלה נמצא בלונדון והנייר נסחר בבורסה הבריטית בנוסף לאמריקאית. החברה קיימת משנת 1873, פועלת מסביב לעולם ומעסיקה כ 50 אלף עובדים. החברה מתוקף היותה כורה סחורות ומינרלים נהנתה מאוד בשנה וחצי האחרונות ממשבר הסחורות והאינפלציה שהביאו להכנסות יוצאות דופן.

מי שיסתכל על הגרף שלה עשוי לתהות על מה אני מדבר, אך בדומה לצים מדובר על חברה שמחלקת אחוזי דיבידנד יוצאי דופן של אזור ה 10%. החברה כורה עפרת ברזל, נחושת, אלומיניום ועוד.

למי שעדיין תוהה מדובר בחברה מחזורית(סיקליקלית) מה שאומר שהביקושים והמחירים אינם יציבים ועולים בכיוון אחד אלא נעים בהתאם לכוחות השוק ומתאפיינים בתקופות של ביקוש ומחירים מאוד גבוהים ולאחר מכן עוברים לעודף היצע וביקושים נמוכים ולכן רוצים להבין היכן נמצאים בסייקל.

חברות מחזוריות נותנות נקודת כניסה טובה בזמני משבר הרבה יותר מאשר בזמנים שהכל מעולה ובטח כדאי להזהר כשהחברות מגיעות להכנסות שיא.

כדי להבין את המספרים, לפני חצי שנה בדוח השנתי היא דיווחה על רווח תפעולי של 38 מ דולר, תזרים חופשי (FCF) של 18 מ דולר וחילקה דיבידנד 16.8 מ דולר תשואה על הון עובד של 44%

השבוע החברה דיווחה את דוח האמצע שלה לשנת 2022 והמספרים אמנם הרבה יותר טובים משנת 2020 שהתאפיינה בסגרים ופחות צרכנות של סחורות אך מוצלחת פחות מ 2021 שהציגה עליית מחירים וביקושים גבוהים לסחורות בעיקר יסוד.

נתוני חצי שנה:
הכנסות של 30 מ דולר
FCF של 7 מ דולר
רווחיות תפעולית של 10.5 מ דולר
EBITDA של 15.5 מ דולר
ורווח נקי של כ 9 מ דולר

בטח קפץ לכם לעין שמכפיל הרווח הוא נמוך מ -6 כי שווי השוק של החברה הוא 90 מ דולר. אך האם נכון לבחון את החברה על בסיס הרווח הנקי?
שימו לב שבגלל שמדובר על פעילות מחזורית יותר הגיוני לחשוב שאחרי רווחיות מאוד גבוהה כנראה תגיע נמוכה יותר.
מה שאומר שבפועל צריך לחשוב איפה אנחנו על הסייקל כדי להחליט האם זו נקודת כניסה טובה לנייר או שאם אנחנו משקיעיפ שמעוניינים בדיבידנד גבוה ויציב אז להסתכל ממקום של פחות מעניין אותנו המחיר אלא יותר מעניין אותנו התזרים.

אין לראות בכתוב המלצה לקנות או למכור ניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק פוזיציות בניירות ערך המוזכרים בפוסט

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים:

noam madar

רוצים להנות מתוכן אקסקלוסיבי?

הצטרפו לקבוצת הסקירות וקבלו ניתוחי מניות, סקירת דוחות כספיים, ניתוחי מאקרו לשוק, נושאים לימודיים, שיעור שבועי ותובנות המותאמות לכל מצב שוק!