fbpx

תובנות לגבי התוצאות הכספיות האחרונות של אלפבית (גוגל)

כמה תובנות לגבי התוצאות הכספיות האחרונות של אלפבית (גוגל).

התוצאות היו חזקות מאוד ונתנו מענה לשאלות ולחששות רבים של המשקיעים.

ראשית, ההכנסות הציגו צמיחה מרשימה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, תוך האצה בכל המגזרים – הן בחיפוש, הן ב-YouTube והן בענן. המרווח התפעולי השתפר משמעותית והגיע לרמה הגבוהה ביותר מזה עשור.

אך מעבר לנתונים הכספיים, החברה התייחסה לכמה נושאים מהותיים:

1. הצמיחה בהכנסות נבעה מביקוש חזק לפרסום ומיצירת ערך באמצעות בינה מלאכותית (AI). החברה ציינה שהיא צפויה לסיים את 2024 עם קצב הכנסות שנתי של מעל 100 מיליארד דולר ב-YouTube ובענן, מה שמעיד על פוטנציאל עצום.

2. ההנהלה התחייבה לשיפור המרווח התפעולי השנתי, תוך התמקדות בצמצום קצב גידול ההוצאות וריסון ההשקעות.

3. לראשונה, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד ותוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 70 מיליארד דולר, צעד שעשוי לתמוך במכפיל המניה.

אישית אני מאמין שגוגל נמצאת בתחילתו של מחזור צמיחה חדש שיונע על ידי הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית (AI) מהדור הבא. החברה הדגישה את החדשנות במוצריה לאורך כל הפורטפוליו, עם שיפורים מרשימים ביחסי ההמרה הודות לשילוב טכנולוגיות מתקדמות.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקע כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.