fbpx

סקירת שוק ההון קצרה בגלל ערב החג

סקירת שוק ההון קצרה בגלל ערב החג

1.השבוע המסחר בארץ יתחיל רק ביום שלישי

2. בארה"ב השבוע נסר עם עליות חדות במדדים בדחיפת מיקרוסופט וגוגל שדיווחו על תוצאות מרשימות

לאחרונה, פרסמו ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט וגוגל דוחות כספיים מצוינים, המצביעים על צמיחה משמעותית בתחום הענן. ההכנסות של מיקרוסופט מענן עלו מעבר לתחזיות, וכך גם התחזיות לרבעון הבא. נראה כי הסימנים שנצפו ברבעונים קודמים, המעידים על האצה בצמיחת הענן, מתחילים להתממש.

מנכ"ל מיקרוסופט הדגיש בהתייחסותו לתוצאות את ההשפעה החיובית של אימוץ כלי בינה מלאכותית (AI) בסביבת הענן של החברה, AZURE. זוהי התזה המרכזית לגבי חברות כמו נייס שבתיק , על אף נתוני הצמיחה המאכזבים בארה"ב. הרצון של חברות ליהנות מהקפיצה הטכנולוגית שמציעים מוצרי ה-GENERATIVE AI, לצד הצורך בצעדי התייעלות, צפויים להוביל להאצה ניכרת בצמיחת הענן.

חשוב לציין כי תחזית הצמיחה של נייס לשנה הקרובה עומדת על 18% בהכנסות מענן, נמוכה מבחינה היסטורית, אך ככל הנראה כוללת מקדמי שמרנות על רקע אי-עמידה בתחזית אשתקד. למרות זאת, המכפילים בהם נסחרת מניית נייס אינם משקפים את ההאצה הצפויה בצמיחת הכנסות הענן. בהתחשב ביתרונות הייחודיים של החברה למיצוי ההזדמנויות הנובעות מכניסת טכנולוגיית ה-Generative AI, ההשקעה במניית נייס היא כיום מהגדולות בתיק שלי.

המידע המצוין לעיל הינה בגדר של ייעוץ בכלי תקשורת כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה – 1995. לפיכך מידע זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם כך שהמידע אינו מתייחס בין היתר לפרמטרים של לקוחות מסוימים. על כן, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות אישי לפי קבלת החלטות השקע כלשהן. לא תתקיים שום אינטראקציה בקשר עם המידע לעיל בין עורכי המידע ו/או הנהלת התוכנית ללקוחות התוכנית, לרבות בדרך של שאלות ותשובות. הנהלת התוכנית לא מבצעת בהכרח בדיקות אמינות לכל המידע המפורט לעיל אך היא מניחה שהוא אמין ומקצועי. בכל אופן, הנהלת התוכנית לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לכל נזק ו/או הפסד לתלמיד כלשהו של התוכנית ו/או לצד ג' כלשהו כתוצאה מהסתמכות על המידע לעיל, ככל ייגרם. אין בשימוש במידע זה ערובה להשגת תשואה חיובית כלשהי ו/או לכך שלא ייגרמו הפסדים למסתמכים עליו. המידע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הנדרש לתלמידים לצורך קבלת החלטות השקעה כלשהן.